کد خبر : ۱۶,۸۲۶
۱۹ آذر ۱۳۹۹ ۱۰:۲۷
خانواده‌ها نگران کلاس اولی‌ها
خارگ نیوز: با گذشت 3 ماه از آغاز سال تحصیلی که در زمانه کرونا آموزش ها به صورت مجازی دنبال می شود، خانواده های نوآموزان از افت تحصیلی فرزندان خود نگران هستند.

به گزارش خارگ نیوز، برخی والدین دانش آموزان کلاس اولی و دومی می گویند: آمورش های مجازی نتوانسته به یادگیری موثر وکامل فرزندان آنها منجر شود و مفاهیم کتب درسی را به صورت کامل درک نمی کنند.

به گفته آنها، کرونا و آموزش مجازی بیش از همه به کلاس اولی و دومی ها ضربه زده که در پایه اول سوادآموزی به چاله افتاده و نگران این هستند که به دلیل ضعف در پایه، برای سال های بعد با افت تحصیلی جدی مواجه باشند.

مادر یکی از دانش آموزان کلاس اولی می گوید: هرچه از سال تحصیلی می گذرد، متوجه این هستم که دریافت پسرم از کلاس های مجازی کمتر است و همین موضوع باعث درگیری لفظی من با پسرم جهت تفهیم آموزش ها شده و در ساعت کلاس، داد و فریادم بلند است. وقتی با برخی از والدین همکلاسی پسرم هم ارتباط می گیرم، متوجه همین مشکل برای آنها هستم که ناشی از عدم انتقال مفاهیم کتاب به صورت غیرحضوری می باشد.

وی با بیان اینکه من هم مثل بسیاری از والدین نگران کرونا و حضور پسرم در مدرسه هستم افزود: اما وقتی آموزش مجازی کارایی مدنظر را نداشته باشد و درس ها هم سخت و پیچیده شده که والدین به تنهایی قادر به آموزش آنها نیستند، باید تدبیری شود که در برخی روزها امکان تعامل حضوری معلم و دانش آموز فراهم شود.

پدر دانش آموز کلاس اولی  با ارسال پیامی نسبت به کارایی آموزش مجازی برای فرزندش نگران است و نوشته: نوآموزان نیازمند ارتباط عاطفی و کلامی با معلم هستند. مثلا صداکشی یا بخش کردن را چگونه می توان از طریق موبایل به خوبی ارتباط حضوری آموزش داد؟ همین موضوع هم دانش آموزان از جمله پسرم را در دریافت برخی مفاهیم دچار مشکل کرده است.

به گفته وی، ابنکه دانش آموز از طریق موبایل با معلم در ارتباط باشد، به خاطر شرایط کرونایی اجتناب ناپذیر است، اما نیازمند فعالیت بیشتر معلمان توانمند است، با این حال عدم مهارت برخی معلمان برای جذب و ارتباط گیری با نوآموز در برنامه آنلاین، بازدهی آنها و آموزش فرزندان را کند کرده است. مثلا نحوه قلم به دست گرفتن فرزندم مشکل دارد و هرچه من و مادرش تلاش می کنیم به نتیجه نرسیده ایم، در این شرایط معلم توانمند می تواند این مهارت را بیاموزد که با آموزش های مجازی این نقص هنوز وجود دارد.

نگرانی والدین، کشوری است

گفته می شود نظرسنجی اخیر معاونت آموزش ابتدایی از والدین دانش‌آموزان پایه اول و دوم ابتدایی در استان های مختلف نشان می دهد نیمی از والدین خواستار تشکیل کلاس حضوری به شکل محدود در ساعاتی از هفته هستند تا آموزش به این گروه به شکل موثرتری انجام شود؛ موضوعی که دشواری‌ های آموزش از راه دور و مجازی برای نوآموزان را نشان می‌ دهد.

اتفاقی که اگر چاره اندیشی نشود، می‌ تواند پایه‌ علمی دانش‌ آموزان را ضعیف کرده و در سال‌های آینده باعث ترک تحصیل یا افزایش مردودی از سوی آنها شود.

نمی‌توان تبعات منفی را در دوره ابتدایی کتمان کرد

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر با بیان اینکه نمی‌ توان تبعات منفی کرونا را در دوره ابتدایی کتمان کرد، گفت: در کلاس اول ابتدایی که شروع رسمی تحصیل می باشد، باید مطمئن شد تا فرد تمامی آموزش‌ ها را فرا کرفته است، اما با وجود تلاش معلمان، برخی مهارت ها با شیوه مجازی امکان انتقال صحیح و کامل آن فراهم نیست.

محمود قاسمی ادامه داد: دغدغه‌ خانواده‌ های نوآموزان را درک می‌ کنیم و به مدیران مدارس تاکید شده دانش آموزان کلاس اول و دوم بصورت ویژه تر رصد شوند تا اگر محصلی ضعف دارد، امکان ارتباط حضوری وی و معلم با رعایت پروتکل های بهداشتی فراهم شود.

قاسمی افزود: ترجیح ما این است که بخشی از کلاس ها در ابتدایی بصورت حضوری باشد که چند روز در هفته دانش آموزان با معلمان خود بصورت گروههای سه و چهارنفره ارتباط برقرار کنند، اما براساس مصوبات ستاد کرونای استان ناچاریم به شیوه غیرحضوری آموزش را ادامه دهیم. البته در برخی روستاها به دلیل مشکل اینترنت و تجهیزات موبایل، آموزش حضوری با رعایت پروتکل ها ادامه دارد، ولی بصورت عمومی، آموزش مجازی می باشد.

وی ابراز امیدواری کرد: شرایط کرونایی در ماههای آینده بهبود یابد تا فرصتی فراهم شود که بتوان بخشی از آموزش به مقطع ابتدایی خصوصا کلاس اول و دوم را حضوری هم ادامه دارد

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید