کد خبر : ۳۳,۰۲۴
۲۷ مرداد ۱۴۰۰ ۲۲:۴۶
بیش از ۳۳۱ هزار دُز واکسن کرونا در استان بوشهر تزریق شد
خارگ نیوز: معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: براساس برنامه ریزی انجام شده تاکنون ۳۳۱ هزار و ۸۳۴ دُز واکسن برای ۳۵.۲ درصد جمعیت هدف این استان تزریق شده است.
به گزارش خارگ نیوز، دکتر عبدالمحمد خواجه‌ئیان روز چهارشنبه به رسانه‌ها اعلام کرد: از این شمار ۲۶۰ هزار و ۲۴۹ نفر از مردم استان تا کنون یک نوبت و ۷۱ هزار و ۵۸۵ نفر نیز هر ۲ نوبت واکسن خود را دریافت کرده‌اند.
 
وی بیان کرد: براین اساس ۸۰.۴ درصد جمعیت گروه سنی بالای ۵۰ سال در استان بوشهر واکسن دریافت کرده‌اند.
 
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر از مردم خواست اگر شک دارند که به هر علتی ناقل ویروس کرونا هستند، تا یک هفته از تزریق واکسن خودداری کنند.
 
خواجه‌ئیان اظهار کرد: آمار بیماران مبتلا به کرونا در جامه بالا است و به نظر می‌رسد افراد زیادی یا دچار بیماری هستند، یا با افراد بیمار در تماس بوده‌ و یا به هر شکلی در معرض ابتلا به ویروس بوده‌ و ناقل هستند بنابراین برخی از افرادی که واکسن می‌زنند یا در شروع بیماری و یا ناقل هستند.
 
وی افزود: از سوی دیگر مردم به علت ترس ناشی از شیوع ویروس، برای واکسینه شدن فشار می‌آورند حتی کسانی که اولویت سنی آنها نرسیده برای تزریق واکسن مراجعه و اصرار دارند واکسن دریافت کنند.
 
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر ادامه داد: در این شرایط اگر کسی به نوعی به بیماری آلوده شده باشد، بعد از واکسن دچار عارضه می‌شود.
 
خواجه‌ئیان تاکید کرد: اگر نشانه‌ای وجود دارد که شک دارید ممکن است به ویروس آلوده شده‌ باشید، یک هفته صبر کنید تا از نظر ابتلا به بیماری وضعیت شما مشخص شود.
 
وی در خصوص گرفتن تست کرونا قبل از تزریق واکسن گفت: در هیچ جای دنیا چنین کاری توصیه نشده است چون ممکن است جواب تست‌های سریع منفی کاذب باشد یعنی فرد در ابتدای بیماری‌ باشد و آزمایش نشان ندهد، از سوی دیگر تعداد کیت‌های آزمایشگاهی محدود است، همچنین انجام تست برای هر نفر حدود نیم ساعت طول می‌کشد که اگر قرار باشد چنین کاری در مراکز واکسیناسیون انجام شود باعث شلوغی می‌شود.
 
معاون دانشگاه علوم پزشکی بوشهر افزود: واکسن در کنار رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی برای جلوگیری از انتقال ویروس و کنترل موج بعدی موثر است.

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید