کد خبر : ۳۳,۰۲۶
۲۷ مرداد ۱۴۰۰ ۲۲:۴۹
نماینده بوشهر: کابینه پیشنهادی دولت سیزدهم انقلابی و جهادی است
خارگ نیوز: نماینده مردم بوشهر در مجلس شورای اسلامی گفت: کابینه پیشنهادی دولت سیزدهم متشکل از افرادی متخصص، توانمند، جوان با گفتمان انقلابی و جهادی است.
به گزارش خارگ نیوز، عبدالکریم جمیری روز چهارشنبه درگفت وگو با خبرنگاران افزود: بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد کابینه معرفی شده دولت سیزدهم با شعارهای روزهای انتخابات رئیس دولت همخوانی دارد.
 
وی اضافه کرد: با توجه به برنامه‌های ارائه شده از سوی وزیران پیشنهادی، رویکردها و تجربه آنها، به نظر می‌رسد بیشتر آنها موفق به کسب رأی اعتماد از نمایندگان شوند هرچند تجربه نشان داده ممکن است برخی از وزیران پیشنهادی نتوانند رای لازم را از مجلس کسب کنند.
 
جمیری ادامه داد: نمایندگان مجلس شورای اسلامی با وجود نگاه مثبتی که به شخصیت رئیس جمهوری دارند به دنبال این هستند که با بررسی دقیق کابینه و وزیران پیشنهادی به دولت کمک کنند و در این میدان هیچ تعارفی ندارند.
 
وی بیان کرد: "با همه ارادتی که به شخص رئیس جمهوری و جامعیتی که از ایشان برای امروز نظام و انقلاب در رأس قوه مجریه سراغ دارم، بهترین کمک به ایشان را انتخاب وزیران توانمند و کارآمد می‌دانم". 
 
نماینده مردم شهرستان های بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی گفت: برای نخستین بار در این دوره براساس برنامه‌ای که هیات رئیسه مجلس طراحی کرده وزیران پیشنهادی در کمیسیون‌ها، فراکسیون‌ها و مجامع استانی حضور پیدا می‌کنند و ضمن بررسی برنامه‌های کلان آنها برای کشور در نشست‌های فراکسیونی برنامه‌های منطقه‌ای و استانی آنان نیز بررسی می‌شود.
 
وی ادامه داد: وزیران پیشنهادی نیرو، نفت، فرهنگ و ارشاد اسلامی، بهداشت و درمان، دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، کشور، اطلاعات، آموزش و پرورش، راه و شهرسازی، اقتصاد در کمیسیون‌های تخصصی حضور پیدا کردند و در فراکسیون‌ها هم برخی از آنها از جمله ارتباطات و علوم، تحقیقات و فناوری حضور یافتند و برنامه‌های خود را به سمع و نظر نمایندگان رساندند.
 
جمیری یادآور شد: تاکنون مجمع نمایندگان استان بوشهر با وزیران راه و شهرسازی، نفت و نیرو نشست برگزار کرده و قرار است با وزیران میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، ورزش و جوانان، جهاد کشاورزی، تعاون کار و رفاه اجتماعی نیز در کمیسیون‌های مختلف حضور پیدا کنند.
 
به گفته جمیری همچنین در نشستی که مجمع نمایندگان استان با وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی داشت درخصوص موضوعات مهم استان در حوزه توسعه و تجهیز بنادر، انبوه سازی مسکن، توسعه راه‌های استان بحث و گفت و گو شد و از همه مهم‌تر موضوع راه آهن بود که باید با جدیت دنبال شود و شاهد سرعت بخشی در تکمیل و بهره‌برداری از آن باشیم.
 
وی در خصوص نشست مجمع نمایندگان استان بوشهر با وزیر پیشنهادی نیرو نیز از توانمندی این استان در تولید برق و جفایی که به مردم در سهمیه بندی و قطعی برق می‌شود و همچنین نیازهای استان به آب آشامیدنی، کشاورزی و سرعت بخشی به پروژه‌های در دست احداث آب شیرین کن گفت و گو شد و وزیر پیشنهادی قول داد در صورت کسب رأی اعتماد از مجلس این موارد را به صورت ویژه پیگیری و به سامان برساند.
 
جمیری ادامه داد: همچنین در نشست مجمع نمایندگان استان بوشهر با وزیر پیشنهادی نفت هم با توجه به ظرفیت‌های استان در حوزه نفت، گاز و پتروشیمی، درخصوص ایجاد زمینه برای توسعه اشتغال نیروهای بومی و انجام مسئولیت‌های اجتماعی وزارت نفت در قبال بخش‌های مختلف استان بحث‌های مختلفی شد و ایشان قول داد نگاه ویژه‌ای به استان توانمند اما محروم نگه داشته بوشهر داشته باشد.
 
وی با بیان اینکه وزیر نفت از کسانی است که رأی لازم را دریافت می‌کند گفت: وزیر ارتباطات در عین حال که جوان است کارنامه بسیار خوبی دارد و با تحصیلات، تجربه و سوابق کاری مناسبی که دارد نیز می‌تواند رای بالایی از مجلس کسب کند.
 
نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی گفت: با رویکردی که مجلس در این دوره دارد و نشست‌هایی که از ۶:۳۰ صبح تا پاسی از شب در سه شیفت با وزیران پیشنهادی در کمیسیون‌ها و فراکسیون‌ها برگزار می‌شود تا بتوانند با آگاهی کامل به کابینه‌ای متخصص و توانمند رأی اعتماد بدهد.
 
رئیس جمهوری چهارشنبه ۲۰ مردادماه ۱۴۰۰ لیست وزیران پبشنهادی دولت سیزدهم را برای اخذ رای اعتماد نمایندگان قوه مقننه تقدیم مجلس شورای اسلامی کرد.
 

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید