خارگ نیوز: معاون سازمان صمت بوشهر گفت:بیشترین تخلفاتی که مردم از واحدهای صنفی گزارش دادهاند شامل گرانفروشی، تقلب، ضرر و زیان، رعایت نکردن اصول بهداشتی است.
به گزارش خارگ نیوز، رضا جمالی معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کننده سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر بیان کرد: در پنج ماه اول امسال تعداد هزار و ۵۳۷ فقره شکایت درباره کالا و خدمات به واحد رسیدگی به شکایات این سازمان و ادارات تابعه رسیده و بررسی شده است.
او افزود: از این تعداد، ۴۲۰ فقره منجر به کشف تخلف و تنظیم گزارش بازرسی شده، ۹۹۲ مورد غیر متخلف تشخیص داده شده و تعداد ۱۲۵ فقره شکایت نیز منجر به مصالحه و جلب رضایت شاکیان شده است.
معاون سازمان صمت بوشهر ادامه داد: بررسی وضعیت گزارشها حاکی از آن است که بیشترین شکایتها در حوزه کالا مربوط به، انواع نان، مرغ گرم، میوه و سبزی، پوشاک، موبایل و سیمان، و در حوزه خدمات متعلق به تعمیرات خودروی سبک، آرایشگاهها، تعمیر لوازم برقی و خانگی، مشاورین املاک و نصب آسانسور است.
جمالی عنوان کرد: بیشترین تخلفهای کشف شده شامل گرانفروشی، تقلب، ضرر و زیان، رعایت نکردن دستورالعملهای بهداشتی، کم فروشی، پنهان کردن و امتناع از عرضه کالا و همچنین رعایت نکردن ساعات کاری در صنف نانوایان بوده است.
او از مردم خواست در صورت مشاهده هر گونه تخلف صنفی موارد را از طریق سامانه ۱۲۴ گزارش کنند.