کد خبر : ۳۶,۱۷۹
۱۸ آبان ۱۴۰۰ ۱۴:۰۵
خارگ نیوز: نماینده مردم مجلس هشتم شهرستان های بویراحمد و دنا گفت: راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات باید به عنوان یکی از مطالبه‏‌های جدی جوانان از دولت انقلابی باشد.
به گزارش خارگ نیوز، ستار هدایت‎ خواه روز جمعه در آیین اختتامیه سومین رویداد تولید محتوای مجازی بسیج استان بوشهر افزود: شبکه ملی اطلاعات یکی از لازمه‌‏های اصلی برای تبدیل تهدیدهای فضای مجازی به فرصت و داشتن یک پدافندغیرعامل قوی برای حمله‏‌های سایبری دشمن است.
 
وی بیان کرد: فضای مجازی عرصه نبرد تمدنی و تمام عیاری است که هر کدام از کشورها سعی دارند تا اهداف و برنامه‏‌هایی را بر بستر این فضا بر سایر کشورها تحمیل کنند.
 
هدایت‌خواه ادامه داد: باید از فرصت‌‏های موجود در فضای مجازی نهایت استفاده برده شود زیرا  امروز این فضا تاثیرهای بسیار زیادی بر تربیت نسل و سبک زندگی دارد.
 
وی اظهار کرد: با توجه به آسیب‎ پذیری فضای مجازی نظام سلطه نیز در صدد است تا با استفاده از این فضا حاکمیت خود را بر سایر کشورها گسترش دهد.
 
هدایت‏‌خواه افزود: در چنین شرایطی می‌‏طلبد اتحادیه‏‌های منطقه‌‏ای و فرامنطقه‌‎ای برابر هجمه‌‏های سایبری استفاده شود و مردم نیز در این عرصه مانند سایر عرصه‏‌های انقلاب حاضر و پیشگام باشند.
 
وی در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد: در سومین رویداد تولید محتوای مجازی بسیج استان بوشهر ۲۰ گروه شرکت کردند که انتظار است در رویداد سال آینده شمار این گروه‏‌ها ۱۰ برابر شود.
 
هدایت‎‌خواه افزود: هر کدام از اعضای این گروه باید ارکان لشکر مجازی باشند و با تولید محتوای فاخر به نقش آفرینی در این عرصه اقدام کنند.
 
وی گفت: یکی از لازمه‏‌های اصلی برای پیروزی در جنگ عظیم فضای مجازی و نرم نیاز است تا ساماندهی دقیق و برنامه‏‌ریزی مناسبی در این حوزه صورت گیرد.
 
هدایت‏‌خواه افزود: این فضا و تکنولوژی محصول تفکر و فرهنگ غربی است که به طور طبیعی برای اهداف شیطانی آنها رام‌‏تر است.
 
وی بیان کرد: با این وجود مهم‎ترین مزیت این عرصه تولید محتوا و پیام مبتنی بر فطرت است که چنین محتواهایی در سراسر عالم تشنگانی و جست و جوگران بسیاری دارد.
 
هدایت‌خواه اظهار کرد: وقتی شهید حسین فهیده با بستن نارنجک به بدن خود تانک دشمن را منفجر می‌کند جوانان فعال در عرصه مجازی نیز می‌توانند با تولید محتوای قوی، دینی، انقلابی و مبتنی بر فطرت انسانی بسیاری از این فضاها را تسخیر کنند.
 
وی یادآور شد: همان طور که شهید نادر مهدوی در نبرد مستقیم با آمریکا هیمنه دشمن را شکست فعالان مجازی نیز می‌توانند این مهم را عرصه مجازی محقق کنند.
 
مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر نیز گفت: فضای مجازی گاهی قتل‌گاه جوانان پاک است از این رو باید در مدیریت این حوزه تلاش و اهتمام جدی داشت.
 
حجت الاسلام حسین دشتی افزود: با چنین شرایطی می‏‌طلبد افسران فضای مجازی از همه ظرفیت‎‌ها برای تبدیل تهدیدهای فضای مجازی به فرصت تلاش کنند.
 
مسئول سازمان فضای مجازی بسیج استان بوشهر گفت: در سومین رویداد تولید محتوای مجازی بسیج این استان ۷۰ نفر به صورت گروهی و انفرادی در سنین مختلف با یکدیگر به رقابت‏ پرداختند.
 
مهراب کیانی افزود: این رویداد در سطح ملی در سه بخش پویانمایی، نرم‌‎افزار و بازی‏‌های موبایلی و در سطح استانی نیز در ۲ بخش کلیپ و پوستر با موضوع "بوشهر پایتخت مقاومت" و "ظرفیت‎‌های اقتصادی استان" و "اقتصاد کرانه‌‎ای" برگزار شد.
 
وی ادامه داد: در هر کدام از بخش‏‌های ملی رویداد نفرهای برتر به مسابقات کشوری معرفی می‏‌شوند که زمان برگزاری آن پایان آبان ماه است.
 
کیانی اظهار کرد: حضور قابل توجه دانش آموزان در سومین رویداد تولید محتوای مجازی استان بوشهر نشان می‌‎دهد که در این حوزه باید توجه و حمایت بیشتری از جوانان شوند.
 
در این آیین از برترین‎‌های سومین رویداد تولید محتوای بسیج استان بوشهر با اهدا لوح و تندیس تجلیل شد.

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید