کد خبر : ۳۶,۴۲۶
۲۱ آبان ۱۴۰۰ ۱۲:۰۲
تکثیر مصنوعی راهکار بازسازی مرجان‌های نایبند
خارگ نیوز: رئیس اداره محیط زیست دریایی بوشهر می‌گوید: کلنی‌های جدید مرجانی در نایبند در حال شکل‌گیری است اما برای کمک به احیاء مرجان‌ها باید به تکثیر مصنوعی روی آورد.
به گزارش خارگ نیوز،محمدامین طلاب رئیس اداره محیط زیست دریایی اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر بیان می‌کند: منطقه دریایی پارک ملی نایبند با تلاش تیم غواصی اداره کل بوشهر، معاونت محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست، اداره حفاظت محیط زیست شهرستان عسلویه و پاسگاه محیط‌بانی پارک ملی دریایی نایبند با پشتیبانی پتروشیمی پردیس، دانشگاه علوم پزشکی و دانشگاه خلیج فارس و جوامع محلی منطقه به مدت سه روز پایش شد.

او با اشاره به اینکه در این پایش مناطق مرجانی از نظر درصد پوشش و درصد سلامت مرجان‌ها بررسی شدند، افزود: با توجه به افزایش دمای آب در سال‌های گذشته و سفیدشدگی گسترده مرجان‌ها در خلیج فارس و سایر مناطق دنیا در سال ۱۳۹۵ میزان بازسازی مرجان‌ها و تشکیل جوامع مرجانی جدید در منطقه مورد بررسی قرار گرفت.

رئیس اداره محیط زیست دریایی اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر ادامه داد: بر اساس مشاهدات میدانی صورت گرفته برخی از مناطق مرجانی نایبند در مراحل اولیه بازسازی است و کلنی‌های جدید مرجانی در حال شکل گیری هستند.

طلاب عنوان کرد: میزان بازسازی در قسمت‌های میانی خلج نایبند کندتر است و ضروری است به منظور کمک به احیاء مرجان‌ها برای تکثیر مصنوعی مرجان‌ها در منطقه اقدام کرد.

فرهاد قلی نژاد مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر هم در این زمینه گفت: پایش زیست محیطی زیست‌بوم دریایی و تالاب‌ها برای بررسی وضعیت زیست‌بوم بسیار مهم و ضروری است و باید پایش در همه زمینه به‌ویژه تنوع زیستی دریا، مرجان‌ها و آلودگی‌های دریایی صورت گیرد که برنامه ریزی لازم در این خصوص در اداره کل صورت گرفته است.

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید