کد خبر : ۳۸,۷۶۰
۲۲ دی ۱۴۰۰ ۲۰:۳۱
شعار تحول آفرینی دولت در دانشگاه‌‎‌ها محقق شود
خارگ نیوز: مسئول دفتر نهاد نمایندگی رهبر معظم انقلاب در دانشگاه پیام نور استان بوشهر گفت: دولت جدید با شعار تحول گرایی به میدان آمده و این مهم باید در عرصه دانشگاه محقق شود.
به گزارش خارگ نیوز، حجت الاسلام حسین حاجیانی روز چهارشنبه در آیین تکریم و معارفه رئیسان قدیم و جدید دانشگاه پیام نور استان بوشهر اظهار کرد: تحول در دانشگاه و بویژه عرصه‌های پژوهش و فرهنگ بسیار حائز اهمیت است که فعالان دانشگاهی باید به آن توجهی ویژه داشته باشند.
 
وی بیان کرد: مدیریت دانشگاهی باید برنامه تحول خواه داشته و در مدیریت قشر مخاطب خود اهتمام جدی را داشته باشد.
 
حاجیانی با اشاره به اهمیت شایسته سالاری اظها کرد: این مهم از منظر قرآن به منزله برخورداری از توانمندی علمی، داشتن امانت‌داری است.
 
وی افزود: موقعیت‌‎هایی که افراد در آن قرار می گیرند به مراتب مسئولیت آنها را سنگین‌‎تر کرده و دست آنان در فردای قیامیت بسته‎‌تر است.
 
حاجیانی با قدردانی از تلاش‌های محمدرضا بحرانی رئیس سابق دانشگاه پیام نور استان بوشهر اظهار کرد: امید است چمکوری به عنوان رئیس جدید دانشگاه پیام نور استان بوشهر بتواند منشاء خدمات شایسته‌ای برای جامعه دانشگاهی باشد.
 
نماینده ولی فقیه در دانشگاه‌‎های استان بوشهر نیز گفت: بحرانی به عنوان رئیس سابق و چمکوری به عنوان رئیس جدید دانشگاه استان بوشهر نیروهای شایسته و فاخرعلمی دانشگاه هستند که انتظار است از ظرفیت‌های آنها بخوبی استفاده شود.
 
حجت الاسلام عباس دشتی با اشاره به اهمیت امانت‌داری افزود: در گرفتن مسئولیت نگاه شیعی به مناصب و منصب‌ها باید با رویکرد امیرالمومنین علی (ع) باشد که همواره در این عرصه امانت‌دار بودند.
 
وی ادامه داد: به گفته امام علی (ع) در مسئولیت‌ها باید بتوان هر چیزی را در جای خود قرار داد و آن وقت است که می‎‌توان گفت که در حکومت‎‌داری امانت‎‌داری لازم صورت گرفته است.
 
دشتی اظهار کرد: جوانانی که امروز در ایران اسلامی تربیت می‎‌‍شوند به طور شدید مورد هجوم استکبار جهانی و غرب قرار دارند.
 
وی افزود: انقلاب اسلامی ایران با ارائه یک تمدن نوین به جهانیان، ایستایی نداشته و روز به روز به هوادارانش اضافه می‎‌شود که این رویه منجر شده تا دشمن با تمام قوا به میدان بیاید.
 
دشتی اظهار کرد: دشمن خوب می‌‎داند انقلاب اسلامی ایران از بین رفتنی نبوده چراکه این انقلاب به انقلاب حضرت مهدی (عج) متصل خواهد شد.
 
رئیس سابق دانشگاه پیام نور استان بوشهر نیز گفت: برای محمد چمکوری رئیس جدید این دانشگاه آرزو می‎‌‍کنم آغازی باشکوه و همراه با موفقیت‎‌های ارزشمند برای جامعه دانشگاهی و بویژه دانشگاه پیام نور استان بوشهر داشته باشد.
 
محمدرضا بحرانی افزود: در این سمت مدیریتی ۷۰ ماه فرصت خدمت داشتم و آنچه که در این مدت رخ داد بدون تردید در سایه هدایت و حمایت بزرگانی در داخل و خارج از دانشگاه پیام نور بوده است.
 
وی اظهار کرد: در پنج سال اخیر اتفاق‎‌های خوبی در دانشگاه پیام نور بوشهر رخ داد که باید آن را نتیجه تلاش مدیران سابق این دانشگاه دانست و چنانچه کاستی بوده نیز از همکاران عذرخواهی می‌کنم.
 
بحرانی ادامه داد: سندهای توسعه اجتماعی، فرهنگی دانشگاه‌‎های استان و همچنین تدوین سند پنج ساله تحول گرایی دانشگاه پیام نور بوشهر از جمله دستاوردهای مهم دانشگاه پیام نور استان بوشهر ظرف چند سال اخیر است.

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید