کد خبر : ۳۹,۵۵۲
۲۸ بهمن ۱۴۰۰ ۰۸:۵۶
شهرداری های استان بوشهر ملزم به تدوین برنامه پنج ساله هستند
خارگ نیوز: مدیرکل دفتر شهری و شوراهای استانداری بوشهر گفت: شهرداری‌های این استان ملزم به تدوین برنامه پنج ساله هستند بر این اساس برنامه محوری و آینده‌پژوهی باید از اولویت‌های فعالیت شهرداری‌های ۴۰گانه استان باشد.
هوشنگ رستم‌پور در نشست با شهرداران استان بوشهر اعلام کرد: ارزیابی مستمر از اصول مهم کاری شهرداری‌ها است اما زمانی اجرایی می‌شود که شهرداران برنامه محور باشند.
 
وی تاکید کرد: برنامه محوری و پرهیز از روزمره‌گی و موازی‌کاری از جمله هدف‌هایی است که پس از بومی شدن برنامه‌ها و منطبق بر ابعاد و سایر اسناد دیگر مانند سند چشم‌انداز و برنامه‌های سالانه نظیر بودجه باید لحاظ شود.
 
رستم‌پور گفت: در زمان حاضر شهروندان و شهرهای استان در وضعیت بسیار پرشتابی از دگرگونی وسیع قرار دارند و شهرداران باید با استفاده از ‌تمام مؤلفه‌های قدرت آفرین به آینده نگاه و کوشش و برای  تعالی و متغیرهای روز افزون و دگرگونی‌ها برای شهر و شهرداری تصمیم‌گیری کند.
 
وی ادامه داد: نپرداختن به مشکلات ساختاری و عارضه‌های کلیدی که در گذشته در شهرداری‌ها  وجود داشته از اصلی ترین موانعی است که ما را از دستیابی به هدف‌ها دور کرده است.
 
مدیرکل دفتر شهری و شوراهای استانداری بوشهر بیان کرد: انباشت مسائل و مشکلات موجود امروز در شهرداری‌ها، راه حل‌های ساده در زمان خود داشتند به تعبیری در گذشته برنامه یعنی ایجاد عزم همگانی و تعیین یکسری اهدافی برای اقدامات عملیاتی برای شهرداری‌ها وجود نداشته و با روزمره‌گی دچار عقب‌ماندگی شدید شده‌اند .
 
وی اضافه کرد: طبیعی است با چنین رویکردی نمی‌توان ضمن پاسخگویی به مسائل و نیازهای توسعه متوازن شهر، شهروندان و شهرداری‌ها موجبات پیشرفت و ارتقای جایگاه را در جهان پرتلاطم شهری و به هم پیوسته کنونی فراهم کرد.
 
رستم‌پور گفت: بازبینی و بهبود ساختارها و فرآیندهای ارائه خدمات شهری باید با تکیه بر اصل مشارکت ذی‌نفعان و رضایت‌مندی جامعه هدف انجام شود و برنامه محوری و تعهد حرفه‌ای ۲ عامل مهم در تعالی شهرداری‌ها است که بر عهده شهرداران است.
 
وی یادآورشد: در وضعیت فعلی که با تهدید و تحریم و مسائل جنگ اقتصادی ظالمانه روبرو هستیم مسئولیت همه ما سنگین‌تر است و لازم است همه با هم همکاری کرده تا با موفقیت این آزمون را سپری کنیم.
 
رستم‌پور گفت: شهرداران و کارکنان در شهرداری‌ها جهادگران جبهه تعالی و خدمت بی‌منت هستند که می‌توانند کمک‌های موثری در همه ابعاد آسایش و آرامش زندگی مردم داشته باشند از این رو نبود نظارت اهمیت زیادی دارد و یکی از عوامل هدر رفت سرمایه انسانی و مادی در شهرداری‌ها به حساب می‌آید.

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید