کد خبر : ۴۰,۶۱۴
۱۲ اسفند ۱۴۰۰ ۱۳:۳۹
افق مورد نیاز حوزه‌های مختلف علمی طراحی شود
خارگ نیوز: نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر ماحصل نگاه به علم را تولید قدرت، ثروت و رفاه عنوان کرد و گفت: باید افق موردنیاز در حوزه علم و فناوری، تحصیلات ابتدایی، متوسطه و آموزش عالی طراحی شود.
به گزارش خارگ نیوز، آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری روز چهارشنبه در دیدار  باهیات رئیسه و جمعی از مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر افزود: نگاه به علم باید بر اساس تولید علم، تبدیل آن به فناوری‌ها، تولید محصول و از آن طرف مرجعیت علم باشد که ماحصل آن تبدیل علم به قدرت، ثروت و رفاه است.
 
وی یادآور شد: چنانچه می‌خواهیم تحصیلات مقاطع پیش دبستانی، ابتدایی، متوسطه و آموزش عالی بر مبنای خودکفایی، تولید و مرجعیت علمی برای تولید قدرت، ثروت ورفاه باشد باید نگاه‌ها به علم نیز به طور کامل تغییر کند.
 
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر ادامه داد: در حال حاضر اکثر تحصیلات برای بحث اشتغال است که این عقب افتاده‌ترین نگاه به علم است و این همان مرگ علم است.
 
وی ادامه داد: تحصیل علم چیزی فراتر از این است و برای خودکفایی، تولید و مرجعیت علمی برای تولید قدرت، ثروت و رفاه باید مسیر موردنیاز جامعه بشری بخوبی طی شود.
 
صفایی بوشهری افزود: در دهه اخیر با هدایت های مقام معظم رهبری و بحث جنبش نرم افزاری، حرکت‌های نوینی در این امور در کشور صورت گرفته اما از تمدن علمی خودمان در زمان ابوعلی سینا و سایر دانشمندانمان عقب‌ماندگی‌های زیادی داریم، به همین خاطر روش تحصیل، تحقیق و پژوهش ما در کشور باید بر اساس تسلط بر حوزه دانش، تولید و مرجعیت علمی باشد.
 
وی اظهار داشت: دانشگاه‌های ما و بویژه دانشگاه آزاد یک فرصت هستند تا جامعه دانشی کشور به سمت و سویی هدایت شوند تا افرادی دانشمند و با قابلیت تحول در علم تربیت شوند.

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید