کد خبر : ۴۳,۴۷۰
۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ ۱۱:۱۹
مدیرکل انتقال خون استان زنجان گفت: امسال اهدای خون توسط زنجانی‌ها نسبت به سال گذشته رشد قابل توجهی داشته است.
سیامک اسدی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه در حال حاضر کمبودی در فرآورده‌های خونی در استان زنجان نداریم، اظهار کرد: دهه اول ماه رمضان امسال همشهریان در اهدای خون و فرآورده‌های آن همراهی خوبی داشتند.
 
وی با اشاره به افزایش قابل توجه اهدای خون در ماه رمضان امسال نسبت به سال گذشته، افزود: امید است رشد اهدای خون تا آخر سال تداوم داشته باشد تا بتوانیم در شبکه ملی خون‌رسانی فعال باشیم.
 
این مسئول با بیان اینکه از شهروندان زنجانی درخواست می‌کنم اهدای خون را به شب‌های قدر موکول نکنند، تصریح کرد: نیاز به خون و فرآورده‌های خونی یک نیاز دائمی و همیشگی است؛ بنابراین به صورت مستمر نسبت به اهدای خون اقدام کنند.
 
مدیرکل انتقال خون استان با بیان اینکه سال گذشته بیش از ۴۵۰۰ واحد خون و فرآورده‌های آن به شبکه ملی خون‌رسانی کمک شده است، گفت: سالانه حدود ۴۰ هزار واحد فرآورده خونی در استان زنجان مورد مصرف قرار می‌گیرد.
 
اسدی با بیان اینکه بانوان می‌توانند بخش بزرگی از جامعه اهداکنندگان استان زنجان باشند، خاطرنشان کرد: انتظار می‌رود جوانانی که تاکنون تجربه اهدای خون نداشتند با یکبار تجربه آن به اهداکنندگان مستمر تبدیل شوند، زیرا آنان سرمایه‌های نظام سلامت خواهند بود.
 

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید