کد خبر : ۴۳,۹۰۲
۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ ۱۳:۳۷
۳۰ هزار فرصت شغلی در استان بوشهر ایجاد می‌شود
خارگ نیوز: مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر تعهد اشتغال در سال جاری استان را بیش از ۲۰ هزار نفر دانست گفت: این میزان تعهد، با برنامه‌ریزی انجام شده به بیش از ۳۰ هزار فرصت شغلی افزایش می‌یابد.
به گزارش خارگ نیوز، مصدق کشاورزی در گفت‌وگو با خبرنگاران در بوشهربا گرامیداشت هفته کار و کارگر با بیان اینکه 334 هزار بیمه شده تأمین اجتماعی در استان وجود دارد اظهار داشت: اکنون 22 هزار کارگاه در استان فعال است و 277 هزار تشکل صنفی کارگری و کارفرمایی وجود دارد که 237 تشکل آن کارگری است.
 
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر با اشاره به طرح‌های اشتغال‌زایی خاطر نشان کرد: بر اساس ارزیابی‌ها سال گذشته اشتغال 19 هزار و 200 نفر در استان فراهم و 16 هزار نفر آنان در سامانه رصد اشتغال ثبت شد.
 
وی از پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی در حوزه مشاغل خانگی خبر داد و بیان کرد: سال گذشته میزان پرداخت تسهیلات به طرح‌های مشاغل خانگی 10 برابر سال ماقبل آن بود و یک هزار و 500 نفر از تسهیلات مشاغل خانگی با سود 4 درصد استفاده کردند.
 
کشاورزی تعهد اشتغال سال گذشته استان بوشهر را 10 هزار و 400 نفر دانست و بیان کرد: در این راستا اشتغال 16 هزار و 400 نفر در بخش‌های مختلف صنعتی، تولیدی، اداری و اشتغال‌زایی با کد ملی در سامانه رصد اشتغال ثبت شد.
 
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر تعهد اشتغال در سال جاری استان را بیش از 20 هزار نفر دانست و خاطر نشان کرد: بر اساس دستور استاندار بوشهر تعهد اشتغال استان به بیش از 30 هزار نفر افزایش می‌یابد و میزان اشتغال هر دستگاه‌های اجرایی به تفکیک اعلام شده است.
 
وی با بیان اینکه در کل کشور بیش از 300 هزار فرصت شغلی وجود دارد تصریح کرد: کارفرمایان می‌توانند درخواست‌های خود را در سامانه طراحی شده قرار دهند تا متقاضیان، شغل مورد نظر خود را انتخاب و بارگذاری کنند.
 
کشاورزی از برگزاری جشن بزرگ کارگری در استان خبر داد و بیان کرد: در هفته کار و کارگر ضمن برگزاری جشن بزرگ ازدواج کارگران در همایش بزرگ کارگری از کارگران تجلیل می‌شود.
 
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر از تضمین شغل برای متقاضیان اشتغال استان در صورت کسب مهارت فنی و حرفه‌ای خبر داد و افزود: برای نخستین بار در کشور اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر در راستای سیاست‌های حمایتی خود از متقاضیان اشتغال، تضمین شغل در مقابل مهارت‌آموزی فنی و حرفه‌ای می‌دهد.
 
 
کشاورزی عنوان کرد: متقاضیان می‌توانند از 11 اردیبهشت ماه همزمان با روز جهانی کارگر تا 6 مرداد ماه روز جهانی مهارت‌آموزی با مراجعه به مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای سراسر استان بوشهر ثبت نام کنند.
 

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید