کد خبر : ۴۴,۵۳۲
۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ ۱۷:۴۴
ورود بازرسی به ۲ مناقصه در پارس جنوبی/۵۷ میلیاردریال صرفه جویی شد
خارگ نیوز: بازرس کل استان بوشهر گفت: با ورود بازرسی به دو پرونده مناقصه در پارس جنوبی، ۵۷ میلیارد ریال به نفع دولت صرفه جویی شد.
به گزارش خارگ نیوز، اسحاق شهبازی در گفت‌وگو با خبرنگار خارگ نیوز اظهار داشت: در راستای انجام تکالیف نظارتی سازمان بازرسی کل کشور بر فرآیند معاملات دستگاه‌های اجرایی، بررسی و نظارت بر مناقصات یکی از شرکت‌های نفتی مستقر در منطقه پارس جنوبی، در دستور کار بازرسان گروه نفت و گاز این بازرسی کل قرار گرفت.
 
وی اضافه کرد: با بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد ایراداتی در نحوه برگزاری و برآورد اولیه این مناقصات و همچنین نحوه انتخاب کمترین قیمت تحصیل شده در هر دو مناقصه، وجود دارد.
 
بازرس کل استان بوشهر ادامه داد: موضوع به منظور اتخاذ تصمیم مناسب و لحاظ صرفه و صلاح دولت توسط کمیسیون مناقصه شرکت مذکور، به مدیرعامل شرکت مذکور اعلام شد.
 
وی خاطرنشان کرد: در نتیجه اجرای توصیه‌های فنی و تخصصی بازرسی کل استان از سوی مدیران شرکت، مناقصات مذکور تجدید و در برگزاری مجدد مناقصه و اعمال نظر تخصصی این مرجع، اصلاحاتی در برآورد اولیه و همچنین نحوه برگزاری این مناقصات معمول شد.
 
شهبازی بیان کرد: علیرغم افزایش قیمت‌ها در سال جدید، پس از بازگشایی پاکات قیمت و انتخاب برندگان مناقصه، مجموعاً مبلغ ۵۷ میلیارد و ۶۲۱ میلیون ریال صرفه جویی به نفع دولت حاصل شد.
 

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید