کد خبر : ۴۸,۶۲۲
۱۵ مرداد ۱۴۰۱ ۰۹:۲۲
سازمان توسعه تجارت ایران ۵ نمایشگاه در قطر برگزار می‌کند
خارگ نیوز: مدیرکل دفتر غرب آسیا سازمان توسعه تجارت ایران با اشاره به برنامه‌ریزی در استفاده از ظرفیت برگزاری جام جهانی فوتبال قطر گفت: در این راستا ۵ رویداد نمایشگاهی در دوحه پیش‌بینی شده است که از شهریور آغاز می‌شود.
به گزارش خارگ نیوز، فرزاد پیل‌تن ظهر امروز در جلسه میز ملی خرما در دشتستان با اشاره به ظرفیت مناسب صادراتی کشور در محصول خرما اظهار داشت: صادرات خرما در دستور کار دفاتر منطقه‌ای، رایزنان بازرگانی جمهوری اسلامی در دیگر کشورها به‌ویژه همسایگان از جمله قطر به عنوان بازار مناسب برای استان بوشهر فراهم است.
 
وی با بیان اینکه صادرات خرما به کشورهای حاشیه خلیج‌فارس در دستور کار سازمان توسعه تجارت ایران قرار دارد افزود: جام جهانی فوتبال قطر 2022 یک فرصت مهم برای توسعه صادرات محسوب می‌‌شود که در این راستا برنامه‌ریزی ویژه‌ای شده است.
 
مدیرکل دفتر غرب آسیا سازمان توسعه تجارت ایران از تشکیل نمایشگاه این سازمان در دوحه در راستای جام جهانی فوتبال 2022 قطر خبر داد و افزود: در این راستا 5 رویداد نمایشگاهی در دوحه پیش‌بینی شده است که از شهریور آغاز می‌شود.
 
پیل‌تن برنامه‌های سازمان توسعه تجارت ایران برای صادرات محصول خرما جمهوری اسلامی ایران را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: سازمان توسعه تجارت ایران صادرات محصول خرما ایران به بازار قطر و دیگر کشورهای منطقه در دستور کار دارد.
 
وی مشارکت در رویدادهای نمایشگاهی، اعزام و پذیرش هیئت‌های تجاری، استفاده از ظرفیت مراکز تجاری جمهوری اسلامی ایران در کشورهای دیگر از جمله قطر را از مهمترین راهکارهای توسعه صادرات دانست و افزود: ظرفیت‌های صادراتی خرما بسیار مناسب است و در این زمینه رایزنان اقتصادی در کشور‌های مختلف به ویژه کشورهای همسایه از جمله قطر برای گسترش بازار صادراتی خرما برنامه‌ریزی کرده‌اند.
 
وی با اشاره به حل مشکل فعالان تولید خرما خاطر نشان کرد: در این راستا تعریف و تدوین برنامه ملی توسعه و تحول در حوزه تولید و صادرات خرما با هدف پاسخ به همه دغدغه‌های تولید کنندگان ضروری است.
 
وزارت خارجه آماده کمک به توسعه صادرات خرما است
 
کارشناس حوزه معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه هم با اعلام آمادگی ستاد و نمایندگی‌های این وزارتخانه برای کمک به‎ گسترش بازار صادراتی خرما افزود: باید سریع‌تر از موانع تولید داخلی عبور کنیم تا قدرت رقابتی خود را در صادرات افزایش دهیم.
 
سعید کوزه‌چی با بیان اینکه در کشور‌های هدف صادراتی، رقابت با دیگر کشورها آسان نیست اضافه کرد: نمایندگی‌های وزارت امور خارجه در کشور‌های هدف برای افزایش سهم خرما در بازار‌های جهانی کمک می‌کنند.
 
وی با بیان اینکه محصول خرما در اشتغال، ارزآوری و غلبه بر تحریم‌ها تأثیر مهمی دارد خاطر نشان کرد: محصول خرما می‌تواند سهم مهمی در صادرات غیرنفتی داشته باشد.
 
کارشناس حوزه معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه به نقش تحریم در مبادلات بانکی پرداخت و گفت: در وزارت خارجه تلاش می‌شود مبادلات پولی روان صورت گیرد این درحالی است که بازرگانان ایرانی در دوران تحریم تجارب خوبی به دست آورده‌اند.
 
 
کوزه‌چی تقویت شرکت‌های صادراتی خرما را یک ضرورت دانست و بیان کرد: برای گسترش بازار خرما ضمن تقویت شرکت‌های صادراتی باید در زمینه کیفیت محصول، بسته‌بندی و تبلیغات کار شود.
 
وی باتأکید بر برگزاری جشنواره خرما در کشورهای هدف صادراتی گفت: باید در کشور‌های هدف که ظرفیت دارند، جشنواره تخصصی خرما برگزار شود تا ضمن شناخت ذائقه بازار هدف محصول باکیفیت ارائه شود.

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید