کد خبر : ۴۸,۷۳۶
۱۸ مرداد ۱۴۰۱ ۰۹:۰۶
رئیس مرکز تربیت مربی و پژوهش‌های سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور از برنامه ریزی برای تاسیس مجتمع نوآوری و فناوری مهارت بنیان در کشور با هدف حرکت پرشتاب مهارت آموزی در مسیر تولیدات دانش بنیان خبر داد.
باجولوند رئیس مرکز تربیت مربی و پژوهش‌های سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور گفت: مجوز لازم برای راه اندازی این مرکز که تحولی شگرف در بستر آموزش‌های مهارت بنیان را همراه خواهد داشت دریافت شده است.
 
او می گوید: در اجرای تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری که سال ۱۴۰۱ را به عنوان سال "تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین" نام نهاده اند، لذا با تأسیس مجتمع نوآوری و فناوری مهارت بنیان، پیوند "مهارت آموزی" با "دانش بنیان" را در دستور کار ویژه قرار داده ایم.
 
باجولوند هدف از راه اندازی مجتمع نوآوری و فناوری مهارت بنیان را بستر سازی برای توانمند سازی مربیان متناسب فناوری‌های نوین، شناسایی مشاغل جدید و نو آوری در مهارت آموزی عنوان کرد.
 
او گفت: از استارتاپ‌ها و صاحبان ایده‌های نو بارویکرد مهارت آموزی و اشتغال دعوت می‌کنیم تا در فعالیت‌های این مجتمع مشارکت و همکاری داشته باشند.
 
رئیس  مرکز تربیت مربی و پژوهش‌های سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشورافزود: ارتباط صنایع پیشرو با آموزش‌های مهارتی ازطریق استارتاپ‌ها و شتاب دهنده‌ها، تدریس آموزش مهارت‌های نوین و حمایت از شرکت‌های دانش بنیان با رویکرد تربیت نیروی انسانی ماهر در دستور کار این مجتمع قرار دارد.
 
باجلوند گفت: هدایت آموزش‌های مهارت با رویکرد کار آفرینی، نوآوری و خلاقیت و آینده پژوهی مشاغل از اولویت‌هایی است که مورد توجه خاص قرار داده ایم.
 
او افزود: مرکز تربیت مربی کشور مستقر در کرج مسوولیت خطیر پشتیبانی و تعلیم مربیان مراکز آموزشی را بر عهده دارد و این مرکز به عنوان عضو فعال مرکز تربیت مربی شبکه جهانی آموزش فنی و حرفه‌ای یوونیوک از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.
 
رئیس مرکز تربیت مربی و پژوهش‌های سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور گفت: این مرکز با وسعت ۱۵ هکتار دارای ۱۷ دپارتمان تخصصی است و وجود مرکز (ITC) و اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای در استان البرز یک فرصت مهم در آموزش‌های مهارتی و کار و کار آفرینی است.
 
باجولوند به حضور فعال سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور در مسابقات جهانی اشاره کرد و گفت: در این مسابقات شاهد کسب مدال نقره و دیپلم افتخار در برخی رشته‌ها در سطح بین المللی بوده ایم و با کشور‌های توسعه یافته صنعتی رقابت داشته ایم و بعضا در سطح بالاتری از آن‌ها قرار گرفته ایم.
 
او افزود: سازمان آموزش فنی و حرفه ای، آموزش‌ها را بر اساس استاندارد‌های بین المللی و طبقه بندی بین المللی مشاغل (ایسکو ۲۰۰۸) ارائه می‌دهد و گواهینامه‌های صادر شده توسط این سازمان در اغلب کشور‌ها دارای اعتبار است.
 
باجولوند گفت: سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای صرفا مباحث فنی را پیگیری نمی‌کند و مهارت‌های نرم اعم از کارآفرینی، اخلاق حرفه‌ای و محیط زیست را نیز در دستور کار قرار داده و در بعد فنی، اقتصادی و اجتماعی گام‌های موثری برداشته است.
 
رئیس مرکز تربیت مربی و پژوهش‌های سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور گفت: سازمان آموزش و فنی و حرفه‌ای با محوریت تربیت مربی به سمت تربیت استادکاران مهارتی پیش رفته است و اکنون در حال شناسایی استادکاران صنعتی و ساماندهی آن‌ها در سامانه هستیم تا در ارایه آموزش‌ها به عموم بیش از پیش مشارکت فعال داشته باشیم.
 

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید