کد خبر : ۷۴,۸۱۸
۱۴ مهر ۱۴۰۳ ۲۲:۱۹
مدیر کنترل محاسبات بازنشستگی صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت گفت: پرداخت فوق‌العاده مناطق جنگی از تعهدات کارفرمایی است. از این رو، اسامی افراد متقاضی را به کارفرما اعلام می‌کنیم و در صورت تایید کارفرما پرداخت به متقاضیان انجام می‌شود.

پرداخت فوق‌العاده جنگی برای ۲۳۰۰ نفر از بازنشستگان صنعت نفت چندی پیش انجام شد. اعظم عباسی مدیر کنترل محاسبات صندوق‌ها در گفتگویی نحوه اجرای این مصوبه را تشریح و به چند پرسش پاسخ داد.

به عنوان سوال نخست، مبانی حقوقی و مقرراتی پرداخت فوق العاده جنگی را بیان کنید؟

پاسخ: بخشنامه شماره ۷۲۳۴۲۴ مورخ ۱۳۹۷/۱۲/۲۲ معاون محترم رئیس جمهور و رئیس سازمان اداری و استخدامی وقت کشور درراستای تحقق بندهای ث و ج ماده ۱۱۲ قانون برنامه ششم توسعه کشور مبنای صدور اطلاعیه شماره ۲۰۱۴۲۲ مورخ  ۱۳۹۹/۶/۱۲ مدیر کل تدوین و هماهنگی مقررات اداری و استخدامی کارمندان صنعت نفت مینی برپرداخت فوق‌العاده اشتغال در مناطق محروم است.

مناطق عملیاتی مشمول فوق‌العاده ناشی از بندهای ث و ج ماده ۱۱۲ شامل چه مناطقی است و مرجع تعیین و اعلام آن کدام است؟

پاسخ: این مناطق توسط ستاد کل نیروهای مسلح به شرح زیر اعلام شده است:

تشریح نحوه اجرای فوق‌العادۀ مناطق‌ جنگی

 متقاضیان چگونه درخواست خود را اعلام کنند؟

پاسخ: با توجه به اینکه صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت اطلاعاتی در خصوص محل جغرافیایی خدمت بازنشستگان نداشته و در سیستم جامع نیز صرفا اشتغال در مناطق گرمسیری و غیر گرمسیری قابل احصاء است تایید اشتغال در مناطق عملیاتی افراد صرفا توسط آخرین کارفرمای متبوع میسر است و از طرفی اجرای این مقررات نیز بر اساس بخشنامه سازمان اداری و استخدامی و همچنین اعلامیه های صادره از سوی اداره کل تدوین و مقررات اداری و استخدامی به عهده دستگاهای اجرایی است. بنابراین رسیدگی به تقاضاها و تایید مشمولیت، اعلام و تامین مالی مبلغ قابل پرداخت از سوی کارفرمای مربوطه امکان‌پذیر است. 

ولی به سبب تکریم و آسان‌سازی ارائه درخواست عزیزان بازنشسته، صندوق اقدام به تهیه فرم خوداظهاری در سامانه سما کرده است تا بازنشستگان از این طریق درخواست‌های خود را ثبت نمایند و در مرحله بعد مدیریت کنترل محاسبات این درخواست‌ها را به تفکیک کارفرمایان برای بررسی و اقدام لازم به شرکت‌های مربوطه ارسال می‌کند تا در صورت تائید و تامین منابع مالی از سوی کارفرما این فوق‌العاده پرداخت شود. 

تا کنون ۲ مرحله ارسال درخواست‌ها به تمامی کارفرمایان انجام شده است. افرادی که امکان ثبت در سیستم سما را ندارند می‌توانند درخواست خود را به نزدیکترین دفتر نمایندگی صندوق‌های بازنشستگی ارائه دهند تا همکاران مستقر در دفاتر تقاضای آنها را برای کارفرمای مربوطه ارسال کند تا پس از تایید و تامین منابع مالی از سوی کارفرما و ارسال اطلاعات به صندوق اقدامات لازم در خصوص پرداخت انجام شود.

 چه مدت بعد از ثبت تقاضا، اقدام می‌شود؟ 

پاسخ: صندوق‌های بازنشستگی به محض دریافت درخواست عزیزان بازنشسته مراتب را جهت بررسی و اقدام لازم به کارفرما اعلام می‌نماید ولی اقدام بعدی منوط به دریافت پاسخ از سوی کارفرمایان محترم می‌باشد.

اگر برای درخواست ارائه شده پرداختی انجام نشد؟ به منزله‌ی چیست؟

به منزله عدم تائید از سوی کارفرماست. 

شما پیگیر هستید؟

پاسخ: از تاریخ صدور اطلاعیه اداره کل تدوین و هماهنگی مقررات اداری استخدامی، صندوق پیگیری‌های زیادی از طریق مکاتبه با معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی وزارت نفت، مدیران منابع انسانی ۴ شرکت اصلی و شرکت‌های زیر مجموعه، رئیس راهبری سیستم جامع نیروی انسانی و همچنین هماهنگی و تشکیل جلسات مشترک مدیران منابع انسانی شرکت‌ها و مدیرکل تدوین و هماهنگی مقررات اداری و استخدامی به منظور بررسی موانع و رفع ابهامات و همچنین ارسال درخواست‌های گروهی (ثبت شده در سیستم سما) و  انفرادی برای کارفرمایان صورت گرفته است و تاکنون بخشی از این تقاضاها (۲۳۰۰ مورد) پرداخت شده است و پیگیری‌ها ادامه خواهد داشت.

در صورت وجود پرسش یا نیاز به راهنمایی محلی هست که بازنشستگان محترم به آنجا مراجعه کنند؟

پاسخ: بازنشستگان ارجمند برای دریافت هرگونه راهنمای و یا ارائه درخواست در مورد همه نوع خدمات به دفاتر نمایندگی مراجعه فرمایند. از سوی دیگر، افراد حائز شرایط که به هر دلیل از جمله نقص در مدارک، از سوی کارفرما تایید نشده‌اند اطمینان خاطر داشته باشند پیگیری‌های لازم برای آنان انجام خواهد شد. 

لینک دسترسی به سامانه سما 

نظرات بینندگان

غلامحسین فخرابادی
0
0

از ۲۵ تیر سال ۶۴ بصورت موظف در منطقه جنگی بندر بوشهر شاغل بودم چگونه میتوانم نامه بسیج را جهت معافیت فرزندم داشته باشم01-712


تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید