کد خبر : ۵۱,۰۹۸
۲۳ مهر ۱۴۰۱ ۱۹:۳۳
آب‌های سطحی در استان بوشهر مدیریت شود
نماینده ولی فقیه و امام جمعه بوشهر گفت: بر روی مدیریت آب به خصوص آب‌های سطحی فوق العاده کوشش شود چون این آبها برای منابع طبیعی حیاتی است.

 آیت الله غلامعلی صفایی بوشهر ظهر شنبه در دیدار مدیر کل و مسئولان اداره منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر، یکی از ثروت‌های مهم و زیربنایی یک کشور را منابع طبیعی آن کشور عنوان کرد و اظهار داشت: اگر منابع طبیعی دستخوش تغییرات و تصرفات شود و از بین رود، آن کشور دچار فقر سرزمینی خواهد شد که بدترین نوع فقر است.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه بوشهر افزود: یکی از ارکان مدیریت حکمرانی یک کشور حفظ و ارتقا سطح منابع طبیعی آن کشور است.

امام جمعه بوشهر با بیان اینکه حوزه اصلی کار شما منابع طبیعی آب، اشجار و مراتع است و شامل معادن و حوزه‌های انرژی نمی‌شود، تصریح کرد: اساساً این قدر حوزه مراتع، منابع طبیعی و حوزه آب در ارتباط با منابع طبیعی مهم است که حوزه نفت، گاز و معادن که پایان ناپذیر هستند جز منابع طبیعی محسوب نمی‌شوند.

آب‌های سطحی در استان بوشهر مدیریت شود

وی گفت: اگر یک کشور دارای منابع طبیعی با شاخص‌های رشد نباشد و در تولید ناخالص ملی اثرگذار نباشد، آن کشور دارای سرزمین سوخته است و از کشورهای فقیر محسوب می‌شود.

آیت الله صفایی بوشهری ادامه داد: در کلان جغرافیای ایران، دانش آبخیزداری دانشی کهن است اما با فرمول‌های جدید نیاز به توسعه آن و نظارت بر حفظ قدرت استحکام داریم و از آن طرف به خاطر شرایط جوی و سیل‌ها، لایروبی‌های مداوم انجام گیرد.

وی یادآور شد: بر روی مدیریت آب به خصوص آب‌های سطحی فوق العاده کوشش کنید چون این آب‌ها برای منابع طبیعی حیاتی است.

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید