کد خبر : ۵,۴۹۴
۱۸ خرداد ۱۳۹۹ ۱۶:۴۳
خارگ کمترین سهمیه جذب نیرو در آموزش و پرورش استان
خارگ نیوز: معاون پژوهش و برنامه ریزی آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: در راستای تامین نیروی انسانی مورد نیاز مجوز استخدام ۵۷۰ نفر نیروی جدید در این اداره کل صادر شده است.
به گزارش خارگ نیوز؛ عبدالرضا بندری روز یکشنبه به رسانه‌ها گفت: در همین راستا  ۱۶۰نفر از این شمار مربوط به  آزمون استخدامی پارسال  و ۴۱۰ نفر با مجوز استخدامی جدید و پس از شرکت در آزمون و انجام مصاحبه در آموزش و پرورش استان جذب می شوند.
 
وی افزود: از این تعداد، ۲۶۶ نفر در دوره ابتدایی ، ۱۳۴ نفر متوسطه اول و دوم، ۷۱ نفر پرورشی و مشاوره، ۳۳ نفر  تربیت بدنی، ۱۶ نفر در آموزش و پرورش استثنایی و ۵۰ نفر فنی حرفه ای و کاردانش استخدام می‌شوند.
 
معاون پژوهش و برنامه‌ریزی آموزش و پرورش استان بوشهر ادامه داد: در مجموع ۹۱ نفر خانم و ۳۰۴ نفر آقا استخدام می‌شوند .
 
بندری گفت: در مجوز استخدامی امسال شهرستان عسلویه با ۵۵ نفر بیشترین و خارک و کاکی با ۱۶ نفر دارای کمترین تعداد جذب نیرو هستند.
 
وی در بخش دیگری از سخنانش به ابتکار آموزش و پرورش استان در راه اندازی شبکه تلویزیونی اینترنتی شتاب اشاره کرد و گفت: در این زمینه سایر استان‌ها از بوشهر الگوگیری کردند.
 
معاون پرورشی و برنامه ریزی آموزش و پرورش استان بوشهر بیان کرد: در ابتدای شیوع کرونا آموزش و پرورش استان با کمک معلمان در اقدامی ابتکاری شبکه شتاب را راه‌اندازی و روند آموزشی ۲۳۷ هزار و ۹۳۸ دانش‌آموز را پیگیری کرد که در عمل مانع از تعطیلی کلاس‌های درس در این استان شد.
 
بندری افزود: این پیام رسان برای بیش از ۹۹ درصد مدارس استان نصب شد تا استان بوشهر تبدیل به  پیشگام شبکه اجتماعی دانش آموزی شود.
 
وی گفت: در مدت فعالیت شبکه شتاب که تا ۲۵ اسفند ادامه یافت، سه هزار و ۴۵۰ کلیپ محتوای آموزشی در این شبکه منشر شد و پس از آن این مطالب به صورت آف لاین در آپارات بارگذاری شد تا دانش‌آموزان در وقت نیاز از آن استفاده کنند.
 
معاون پژوهش و برنامه ریزی آموزش و پرورش استان بوشهر اضافه کرد: غیراز مقاطع تحصیلی مختلف آموزش و پرورش،نهضت سوادآموزی و دانشگاه فرهنگیان نیز از استودیو اختصاصی شبکه شتاب بهره‌مند شدند.
 
بندری ادامه داد:  استان بوشهر در استفاده از سامانه شاد نیز در میان پنج استان برتر کشور قرار گرفت.
 
وی گفت: ۲هزار و ۱۰۰ دانش آموز بوشهری در ۴۰۹ مدرسه ابتدایی از دسترسی به اینترنت برای استفاده از نرم‌افزار شاد محروم بودند که با هماهنگی اداره کل ارتباطات و فناوری استان مودم‌های سیار سیم کارت‌دار که دارای دو سال اینترنت رایگان است، در اختیار  این مدارس قرار گرفت.
 
بندری اضافه کرد: ۶۵۰ نفر در مقطع ابتدایی چندپایه و ۵۰ نفر در مقطع متوسطه اول در ۱۶۵ مدرسه دشتستان نیز به اینترنت دسترسی نداشتند که با توزیع درس‌نامه از سوی معلمان در مدارس ابتدایی و تجهیز مدارس در مقطع متوسطه اول روند آموزش آنان ادامه یافت.
 
وی بیان کرد: ۷۱ هزار دانش‌آموز در مدرسه‌های روستایی استان بوشهر مشغول به تحصیل هستند که از این شمار ۲۱هزار دانش‌آموز معادل ۳۰ درصد دسترسی به اینترنت ندارند.
 

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید