کد خبر : ۵,۵۱۰
۱۸ خرداد ۱۳۹۹ ۲۲:۱۰
هنرمندان با عضویت در صندوق هنر از مزایای آن استفاده کنند
خارگ نیوز: معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر گفت: هنرمندان رشته های مختلف جهت عضویت از مزایای صندوق اعتباری هنر بهره مند شوند.
به گزارش خارگ نیوز،  محمدحسین زندویان با اعلام این خبر افزود: هنرمندان فعال در رشته های مختلف هنری که فعالیت آنها مورد تایید باشد می توانند با عضویت در صندوق اعتباری هنر از مزایای بیمه تامین اجتماعی استفاده کنند.
 
وی بیان کرد: جهت تاییدیه اولیه مدارکی نظیر عکس، کارت ملی، شناسنامه، ایمیل، شماره کارت بانک ملی، شماره حساب، شماره شبا، کدپستی، آدرس، مدرک و رشته تحصیلی، رشته هنری، شماره ملی همسر و فرزندان در صورت متاهل بودن، ارائه سابقه بیمه در صورت داشتن بیمه الزامی می باشد.
 
زندویان اظهار کرد: افرادی که مدارک فوق آنها مورد تایید کارشناس رسید باید عکس و اسکن مدارک را با بهترین کیفیت و به دلیل شیوع ویروس کرونا و رعایت فاصله گذاری اجتماعی به شماره (09364156481) ارسال نمایند.
 
وی با اشاره به اینکه 800 هنرمند در رشته های مختلف عضو صندوق اعتباری هنر هستند، افزود: از این شمار 350 نفر بیمه تامین اجتماعی، 150 نفر بیمه تکمیلی و 36 نفر جزء مستمری بگیران می باشند.
 
زندویان با بیان این مطلب که هنرمندان باید برای بارگذاری اطلاعات از طریق سایت honarcredit.ir اقدام کنند، عنوان کرد: هنرمندانی می توانند از بیمه تکمیلی استفاده کنند که در این صندوق عضو باشند.
 
وی ادامه داد: عضویت در صندوق اعتباری هنر فرصت مناسبی برای هنرمندان تمام رشته های فرهنگی و هنری می باشد که در صورت داشتن شرایط لازم، می توانند از مزایای آن (حمایت توسعه ای، حمایت های بیمه ای و حمایت های معیشتی و تامین آتیه) است.
 
زندویان اضافه کرد: ایجاد شرایط مساعد برای اعطاء تسهیلات اعتباری و وام بانکی جهت خلق آثار فرهنگی، هنری، سینمایی و مطبوعاتی، مشارکت در تولید آثار فرهنگی هنری، سینمایی و مطبوعاتی با آنها، کمک به اعضا برای دریافت وام و تسهیلات اعتباری به منظور ایجاد اشتغال و توسعه و اشاعه فرهنگ و رونق کسب و کار در زمینه فرهنگی و هنری ضمن دارا بودن توجیه اقتصادی کسب و کار و مشارکت در تولید آثار فرهنگی و هنری، سینمایی و مطبوعاتی ثبت شده به منظور حمایت از پدیدآورندگان آنها ضمن در نظر گرفتن بعد اقتصادی در بخش حمایت توسعه ای و بیمه تامین اجتماعی، نقص عضو و از کارافتادگی، جبران خسارت غیرارادی، تسهیلات دریافتی جهت فعالیت های اقتصادی در عرصه های فرهنگی، هنری و مطبوعاتی و بیمه تکمیلی درمان، حوادث و عمر از مزایای حمایت های بیمه ای می باشد.
 
وی ادامه داد: پرداخت مقرری یا کمک مستمری به افراد مشمول، کمک مستمری از کارافتادگی، کمک مستمری سالمندان، کمک هزینه معالجه، کمک های مالی اضطراری بصورت بلاعوض و کمکها و وامهای ضروری (خرید مسکن- جعاله- هزینه تحصیلات- ازدواج) از مزایای بخش حمایت های معیشتی و تامین آتیه است.
 
معاون هنری و سینمایی اداره کل خاطرنشان کرد: فعالان فرهنگی، هنری و رسانه ای جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره 33328075 -077 واحد روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تماس حاصل نمایند.

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید