سرپرست شرکت پایانه های نفتی ایران از تعویض تانکر ریل هوز داخلی و شیر پروانه ای ۱۶ اینچ گوی شناور شماره یک (SBM) پایانه میعانات گازی پارس جنوبی خبر داد و گفت: با انجام این عملیات ضریب ایمنی تاسیسات و فرایند بارگیری افرایش یافت.
به گزارش خارگ نیوز،عباس غریبی گفت: با توجه به اهمیت تولید پایدار گاز کشور و صادرات میعانات گازی، آماده به کار بودن تجهیزات مرتبط با عملیات پهلودهی، بارگیری و اندازه گیری از مهمترین دغدغه های این پایانه بوده و همواره تأکید شده که با انجام تعمیرات به موقع و پیشگیرانه از بروز هرگونه تاخیر در عملیات پهلودهی و بارگیری نفت کش ها جلوگیری بعمل آید.
غریبی افزود: با تعویض هوز مورد نظر از ایجاد هرگونه نشتی و آلودگی زیست محیطی جلوگیری به عمل آمده است.
رئیس پایانه میعانات گازی پارس جنوبی هم در ادامه گفت: با توجه به اهمیت تولید پایدار و مستمر صادرات میعانات گازی از پالایشگاه های پارس جنوبی، می بایست گوی های شناور به عنوان تجهیزات اصلی صادرات میعانات گازی همواره در شرایط آمادگی کامل باشند و همیشه از مهمترین دغدغه های این پایانه و مدیریت ارشد شرکت پایانه های نفتی ایران نیز بوده است.
غلامحسین گرامی افزود: هوزهای شناور زیر آبی و گوی های شناور، نقش حیاتی در جریان صادرات میعانات گازی دارند و تعمیرات و استاندارد بودن آنها از اهمیت ویژهای برخوردار است.
گرامی تصریح کرد: هوز ذکر شده بعلت در معرض امواج دریا بودن، نورخورشید و همچنین فرسایش ماهیت عملیاتی این هوز ها پس از انجام بازرسی های لازم و بررسی عملکرد تعویض یک شاخه هوز و شیر پروانه ای تصمیم گیری شد و سپس در دستور کار تیم عملیاتی و فنی این پایانه قرار گرفت.
وی در مورد انجام این عملیات افزود: در ابتدا کاندنسیت درون هوز در کشتی تخلیه گردید تا امکان تعویض هوز میسر گردد. در ادامه با انجام یک عملیات ۱۲ ساعته یک شاخه هوز و شیرپروانه ای ذکرشده تعویض گردید و بلافاصله گوی شناور مذکور عملیاتی گردید تا ضمن رضایت مشتریان نفتی، پایداری و تولید مستمر گاز کشور محقق شود.