مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قزوین گفت: ارایه هرگونه خدمات فنی، مهندسی و صدور پروانه احداث ساختمان روستایی از طریق سامانه راهبر و به صورت الکترونیکی انجام می شود.
فرهاد سبحانی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: به منظور کاهش هزینه های مراجعات و تردد متقاضیان و با هدف تسهیل در خدمت رسانی، سامانه خدمات الکترونیکی تحت عنوان "سامانه راهبر" در دهیاری های این استان فعال شده است.
وی ادامه داد: از این پس دهیاران، کاربران و متقاضیان احداث مسکن در روستاهای استان می توانند ضمن مراجعه به این سامانه و بدون حضور در شعبات بنیاد مسکن شهرستان ها، تمامی مراحل صدور پروانه را به صورت مجازی و با امنیت بالا انجام دهند.
وی با اشاره به جلسات توجیهی و هماهنگی های متعدد در این زمینه، تاکید کرد: در همین رابطه و طی جلسه ای که با حضور مسوول خدمات فنی معاونت عمران روستایی بنیاد مسکن کشور، مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای اسلامی استانداری قزوین و سایر نمایندگان فرمانداری، بخشداری و جمعی از دهیاران و کارشناسان مرتبط با این سامانه برگزار و فرایند مورد اشاره نیز توجیه شد و مقرر گردید تا تجمیع امکانات لازم برای فراگیر شدن هر چه سریع تر این امکان در مناطق روستایی استان صورت پذیرد.
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قزوین اضافه کرد: سامانه راهبر، سامانه استعلام فنی و مهندسی ساخت وسازهای روستایی است که به منظور کاهش مراجعات حضوری مردم و تحقق دولت الکترونیک، پس از برگزاری جلسات کارشناسی با حضور کارشناسان بنیاد مسکن کشور، بنیاد مسکن استان، مدیران و نمایندگان استانداری آغاز و در فاز بعدی با آموزش دهیاران راهاندازی و به بهرهبرداری خواهد رسید.
لیلا غریب، مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای اسلامی استانداری قزوین نیز در همین رابطه با استقبال از این طرح، گفت: به منظور بهره مندی مردم و تحقق و استقرار بیش از پیش دولت الکترونیک برای این خدمت در روستاها همکاری نزدیکی را با بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خواهیم داشت.
وی تاکید کرد: به همین منظور ملزومات و تجهیزات لازم در دهیاری ها و روستاهای هدف را فراهم کرده ایم و در حوزه آموزش دهیاران نیز جلسات مورد نیاز آموزشی را با همکاری بنیاد مسکن استان قزوین برگزار خواهیم کرد تا مردم از مزایای این طرح بهره مند شوند.
متقاضیان و تمامی دستگاه های اجرایی و خدمات رسان مرتبط روستایی میتوانند به صورت برخط جهت دریافت خدمات و سایر امور مربوط به ساخت و سازهای خود را از طریق سامانه الکترونیکی svs.bonyadmaskan.ir مراجعه و درخواست خود را ثبت کرده و در ادامه نیز از طریق کد رهگیری و کد ملی خود وارد سامانه شده و تمامی مراحل اداری و پیشرفت درخواست خود را نیز رصد کنند.