کد خبر : ۶۰,۵۱۲
۱۸ خرداد ۱۴۰۲ ۱۳:۳۰
استاندار تهران گفت: فرصت‌هایی که نظام مقدس جمهوری اسلامی در پیشرفت و توسعه کشور ایجاد کرده، در جهان و نظام بین الملل بی‌نظیر است، البته مشکلاتی وجود دارد که باید با تلاش و همت همه‌جانبه آنها را برطرف کنیم.
 علیرضا فخاری روز پنجشنبه در جلسه شورای اداری شهرستان پاکدشت اظهار داشت: تمام دولت‌های گذشته در تلاش بودند تا آرمان‌های انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی محقق شود؛ حال این به ظرفیت، توان، اندیشه، عملکرد و قضاوت مردم باز می گردد که آیا توانسته‌اند در این مسیر به درستی عمل کنند یا عملکرد آنان با مشکلاتی مواجه بوده است.
 
وی افزود: انصاف نیست بگوئیم که گذشتگان کاری انجام نداده‌اند و تنها ما کار می‌کنیم، آن چه ریشه‌های انقلاب اسلامی را تقویت می‌کند و به نظام مقدس جمهوری اسلامی که برخاسته از اراده و و خواست مردم است قوت می‌بخشد، نگاه به آینده و رو به جلو با درک صحیح از داشته‌ها است.
 
این مسئول خاطرنشان کرد: آن چه امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی به دست آورده، بسیار فراون‌تر آن انجام نشده ها و نداشته‌های کشور است.
 
فخاری ادامه داد: اگر رشد مامازند قبلی و پاکدشت کنونی در طول انقلاب و استقرار نظام مقدس جمهوری اسلامی مرور شود، شاید پیشرفت‌ها در تراز انتظار ما نباشد ولی قطعا این پیشرفت و توسعه شهرستان به مراتب بسیار مطلوب و قابل تأمل است.
 
وی اضافه کرد: وقتی نظام مسائل شهرستان مطرح می‌شود، بیشتر ایده‌آل‌ها بازگو شده و آرمان‌ها تعریف می‌شود ولی باید سنجید که آیاد شرایط اقتصادی کشور ایجاب می‌کند تا همه آرمان‌ها را محقق کنیم بلکه باید تعادل بین داشته‌ها و عملکردها ایجاد شود تا نیازهای واقعی منطقه پوشش داده شود.
 
استاندار تهران گفت: در گذشته، سد ماملو در شهرستان پاکدشت وجود نداشت و آب مازاد بر مصرف دماوند و جاجرود در پاکدشت مصرف شده و تا ورامین نیز ادامه پیدا می‌کرد ولی به دلیل ناترازی جمعیت ساکن در تهران و کمبود منابع آبی موجب شد تا این سد احداث شده و ذخیره سازی آب به ۲۰ میلیون مترمکعب افزایش یابد.
 
این مسئول اظهار داشت: آب در کشور صرف آشامیدن، کشاورزی و صنعت می‌شود و قطعا اولویت مصرف آب در بخش آشامیدنی است و اگر امروز کمبود آبی وجود دارد، دولت مقصر آن نیست بلکه کاهش نزولات جوی که اثر وضعی زندگی ما بر محیط زیست نیز تأثیرگذاشته موجب محدودیت منابع آبی شده و امروز همه ما باید در مصرف آن رعایت‌های لازم را داشته باشیم.
 
فخاری افزود: در گذشته، زمین‌های پاکدشت به صورت غرقابی آبیاری می‌شد ولی برای مدیریت منابع آب، کشت و کار به گلخانه منتقل و با روش‌های آبیاری قطره‌ای، تحت فشار، هیدروپونیک تلاش شد تا این کمبود آب جبران شود.
 
وی تصریح کرد: در توسعه شرق استان تهران به عنوان منطقه نمونه گردشگری گل و گیاه باید ظرفیت‌ها به درستی تعیین شده و با آمایش سرزمینی، مشخص شود تا این توسعه کشت گلخانه‌ای تا به کجا ادامه پیدا کند.
 
نماینده عالی دولت در استان تهران خاطرنشان کرد: در حوزه رشد و توسعه شهرستان نیز باید با سیاست صحیح و دقیق مشخص شود تا اگر قرار است شهرستان رشد و توسعه پیدا کند، این امر از کدام نقطه و به کدام سمت انجام شود.
 
استاندار تهران با اشاره به مشکلات شرکت تعاونی امیرالمؤمنین پاکدشت، یادآور شد: در چندین سال قبل، مردم به هر دلیل، در حریم محیط زیست اقدام به ساخت و ساز کردند و مسئولان امروز باید پاسخگوی این مشکل باشند و این باعث شده تا مشکل این شهرک با سختی حل شود.
 
فخاری گفت: اگر آن روز فکر درست و برآورد صحیح از مسیر حرکت شهر صورت می‌گرفت، گرفتاری امروز به وجود نمی‌آمد، امروز محدوده شهر و محدوده محیط زیست با هم تعارضاتی دارد که تا این مشکل حل نشود، ارائه خدمات به مردم امکان پذیر نیست.
 
وی افزود: امروز دولت سیزدهم و مجموعه استانداری تهران روی کار آمده تا مشکلات را حل کند ولی باید حل مشکلات بر اساس ظرفیت‌، واقعیت‌ها، داشتن آمار و اطلاعات صحیح از وضعیت موجود باشد.
 
پاکدشت با ۳۵۰ هزار نفر جمعیت در ۲۵ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است.

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید