کد خبر : ۶۰,۸۹۲
۲۷ خرداد ۱۴۰۲ ۱۳:۵۲
مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌شمالی گفت: ۷۲ دانش آموز و فرهنگی استان در سه جشنواره نوجوان سالم، جشنواره تجارب برتر تربیتی و الگوهای برتر تدریس به مرحله کشوری راه یافتند.
ابوالقاسم اکبری روز شنبه در حاشیه آیین تجلیل از برگزیدگان این سه جشنواره اظهار کرد: در مجموع ۴۷ دانش آموز به جشنواره نوجوان سالم، ۱۷ نفر به جشنواره تجارب برتر تربیتی و هشت نفر هم به جشنواره الگوهای برتر تدریس درس تفکر و سبک زندگی راه یافته اند.
 
وی افزود: در مرحله اولیه دوازدهمین جشنواره نوجوان سالم بیش از ۹ هزار دانش آموز استان در این جشنواره شرکت کردند که در نهایت ۲۱۷ اثر به مرحله استانی و ۵۳ اثر به مرحله کشوری راه یافته است.
 
مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌شمالی تصریح کرد: فراخوان این جشنواره از مهرماه تا بهمن ماه پارسال اعلام و تاکنون ۲ مرحله شهرستانی، استانی برگزار و مرحله کشوری نیز در تیرماه سالجاری در شیراز برگزار می شود.
 
اکبری بیان کرد: این جشنواره با سه محور خلاقیت های دانش آموزی، ابتکارات مدرسه ای و ابتکارات جامعه که در بیش از ۲۰ رشته از جمله انشا، پویانمایی، طرح درس پیشگیری پروژه های ابتکاری و نقاشی بود.
 
۱۷ معلم برگزید کشوری در جشنواره تجارب برتر تربیتی
 
وی در ادامه سخنانش به یازدهمین جشنواره تجارب برتر تربیتی اشاره کرد و گفت: این جشنواره از آبان ماه پارسال درسطح مدارس استان آغاز و تا فروردین ماه سالجاری ادامه داشت.
 
مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌شمالی خاطرنشان کرد: در مجموع ۱۷۰ نفر در این جشنواره شرکت کردند که ۱۷ اثر از ۱۱ معلم خانم و ۶ اثر آقا برگزیده استانی و به مرحله کشوری راه یافت.
 
اکبری بیان کرد: همچنین در نهمین جشنواره الگوهای برتر تدریس درس تفکر و سبک زندگی ۱۹ اثر به به دبیرخانه این جشنواره ارسال شد که درنهایت آثار ۶ معلم خانم و ۲ آقا به مرحله کشوری راه یافت.
 
وی افزود: کل سهمیه استانی در چهار درس جشنواره هشت نفر بوده که در هر درس ۲ نفر انتخاب بود وبه کشور ارسال شد.
 
مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌شمالی خاطرنشان کرد: این جشنواره با برگزاری ۹ دوره توانمند سازی بصورت حضوری در کلیه شهرستانهای استان از آبان پارسال آغاز شدو پس از ثبت نام در بهمن ماه داوری شد.
 
در پایان این جشنواره برگزیدگان این سه جشنواره با حضور "امیر تجلی نیا" مدیرکل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی وزارت آموزش و پرورش و جمعی از مسوولان استانی و شهرستانی تجلیل شدند.
 
۱۸۹ هزار و ۸۳۶ دانش آموز خراسان شمالی در بیش از ۲ هزار باب آموزشگاه استان زیر نظر ۱۹ هزار نفر معلم تحصیل می کنند که از این تعداد ۱۰۸ هزار دانش آموز در مقطع ابتدایی و مابقی متوسطه است.
 
در مجموع ۴۸ درصد دانش آموزان استان را دختران تشکیل می دهند و ۳۸ درصد دانش آموزان در مناطق روستایی مشغول به تحصیل هستند.
 

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید