کد خبر : ۶۰,۸۹۹
۲۷ خرداد ۱۴۰۲ ۱۳:۵۶
بازرس کل خراسان شمالی گفت: وقوع رانش زمین در محدوده بجنورد- آشخانه در شورای نظارتی دستگاه‌های استان مطرح و نتایج کارشناسی اولیه جهت بررسی‌های تخصصی به مراجع فنی استان و کشور ارسال شد.
 صادق اسپیدکار روز شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: در صورت احراز هرگونه قصور احتمالی توسط مراجع ذیصلاح، مراتب به دادستان محترم عمومی و انقلاب مرکز استان به عنوان مدعی العموم جهت پیگیری های بعدی اعلام خواهد شد.
 
وی با اشاره به ترک‌های ایجاد شده پُل در محدوده خندقلو خاطرنشان کرد: به طور کلی بروز نواقص در پروژه های عمرانی و فنی به منزله بروز قصور و تقصیر از ناحیه عوامل نظام و فنی و اجرایی نیست ولی این موضوع با حساسیت در دستور بررسی قرار گرفته است.
 
بازرس کل خراسان شمالی با بیان اینکه حدود ۱۰ سال از زمان ساخت این پروژه مي گذرد افزود: هشدارهای لازم در جهت شتاب در رفع عیوب از سوی بازرسی کل استان به دستگاه های ذیربط ارسال شده و در دست پیگیری است.
 
به گزارش ایرنا، جاده بجنورد - آشخانه در محدوده روستای مملجه تا دوراهی خندقلو، به دنبال بارندگی های شدید بهار سال ۹۹ به علت رانش زمین، دچار مشکل و ناایمن شد.
 
خراسان شمالی در حد فاصل استان های شمالی کشور به مشهد مقدس واقع است و ۶ هزار کیلومتر راه اصلی و فرعی و ۲۲ گردنه دارد که اسدلی در محور بجنورد- اسفراین و امین الله در محور بجنورد - جنگل گلستان از گردنه های سخت گذر این استان محسوب می شوند.
 
آشخانه، مرکز شهرستان ۱۱۰ هزار نفری مانه و سملقان در ۴۵ کیلومتری غرب بجنورد واقع است
 
عملکرد مناسب ادارات خراسان شمالی در اجرای طرح جوانی جمعیت
 
بازرس کل خراسان شمالی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به تکالیف دستگاه های اجرایی در زمینه جوانی جمعیت گفت: دستگاه‌های مختلف در زمینه تحقق اهداف جوانی جمعیت دخیل هستند که در این زمینه، تاکنون عملکرد دستگاه های اجرایی استان به تناسب ظرفیت ها، امکانات و صلاحیت ها و اختیارات استانی خود، در حد قابل قبول ارزیابی شده است
 
وی عنوان کرد: بخشی از کمبودها در این بخش ناشی از وجود برخی تنگناهای اعتباری و اجرایی بوده که مشکلات این بخش ها در حال پیگیری است.
 
اسپیدکار در بخش دیگر سخنان خود با تاکید بر لزوم همکاری دستگاه های مختلف برای تحقق شعار سال خاطرنشان کرد: این اداره کل هم به نوبه خود برای تحقق شعار سال و رونق تولید ورود کرده تا مشکلات پیش روی تولید و واحدهای تولیدی برداشته شود.
 
بازرس کل خراسان شمالی گفت: سال گذشته ۲۰ فقره بازرسی برنامه ای از دستگاه اجرایی استان صورت گرفته و ۶۵ فقره پرونده موردی رسیدگی شده است.
 
خراسان شمالی در شمال شرق کشور واقع است و ۴۴ درصد از جمعیت آن در روستاها سکونت دارند.
 

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید