کد خبر : ۶۰,۹۷۲
۲۹ خرداد ۱۴۰۲ ۱۵:۱۴
توقیف هفت دستگاه خودروی شوتی با بار ۵۲ میلیاردی، تشدید طرح برخورد با موتورسیکلت سواران متخلف در محورهای مواصلاتی به پایتخت و پلمب یک سالن زیبایی از مهمترین اخبار مربوط به حوزه پلیس بود.
 رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران از اجرای طرح عملیاتی مبارزه با قاچاق کالا و توقیف هفت دستگاه خودروی شوتی و کشف انواع کالای قاچاق به ارزش تقریبی ۵۲ میلیارد ریال خبر داد.
 
سرهنگ هدایت بهرامی در تشریح این خبر بیان داشت: با ادامه یافتن طرح های عملیاتی پلیس در مبارزه با قاچاق کالا و پیگیری مطالبات شهروندان در برخورد با خودروهای شوتی روز گذشته عملیات پلیسی در این زمینه از سوی ماموران پلیس امنیت اقتصادی تهران اجرایی شد.
 
وی اظهار داشت: در اجرای گشت زنی های انتظامی، مأموران پلیس امنیت اقتصادی تهران موفق شدند، ۲ دستگاه خودروی سواری هنگام ورود به پارکینگ عمومی طبقاتی در محدوده خیابان "شوش" تهران، حامل بار قاچاق را شناسایی و متوقف کنند.
 
رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران خاطرنشان کرد: در بازرسی از این خودروها تعداد فراوانی لوازم برقی آشپرخانه خارجی و قاچاق، کشف و رانندگان خودروها به قاچاق بودن کالاها معترف شدند.
 
سرهنگ بهرامی افزود: در ادامه تحقیقات پلیسی، ماموران این پلیس، پنج دستگاه خودروی شوتی دیگر که در داخل پارکینگ عمومی در حال تخلیه کالای قاچاق بودند شناسایی و توقیف کردند.
 
وی بیان داشت: در این عملیات پلیسی در مجموع ۵۹۲ دستگاه لوازم برقی آشپزخانه، یک هزار و ۸۰۵ عدد فلاکس، ۹۵ عدد ساعت رومیزی کوچک، ۱۵ عدد اسپیکر، ۱۳۰ عدد ساعت مچی ، ۶۶ عدد سینی کشف و کارشناسان ارزش تقریبی کالای های کشف شده را ۵۲ میلیارد ریال برآورد کرده اند.
 
وی اظهار داشت: در این عملیات ۹ نفر دستگیر و پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به دستگاه قضائی معرفی شدند.
 
از توقیف خودروهای شوتی تا تشدید برخورد با موتورسیکلت سواران
 
دستگیری خانمی که سارق خودرو بود
 
رئیس پلیس پیشگیری تهران از دستگیری سارقان حرفه ای خودرو هنگام پرسه زنی با خودروی پراید مسروقه خبر داد و گفت: ۲۶ خرداد ماه، در راستای اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی، ماموران کلانتری ۱۲۳ نیاوران در محدوده "فرمانیه" تهران در حال گشت‌زنی بودند که به یک خودروی پراید با سه سرنشین مشکوک شدند و تحقیقات ابتدایی را آغاز کردند.
 
سرهنگ محمد گودرزی افزود: بررسی‌های اولیه ماموران نشان می‌داد، خودروی پراید چندی قبل از شرق تهران به سرقت رفته و سرنشینان آن سارقان حرفه‌ای خودرو هستند که همین سرنخ کافی بود تا دستور ایست وسیله نقلیه مذکور صادر شود.
 
رئیس پلیس پیشگیری تهران ادامه داد: سرنشینان خودروی پراید پس از مشاهده گشت پلیس بلافاصله به طرز خطرناکی متواری شدند و یک عملیات تعقیب و گریز طولانی را آغاز کردند.
 
این مقام انتظامی تصریح کرد: ماموران در نخستین‌گام با رعایت قانون بکارگیری سلاح به لاستیک خودروی متهمان شلیک کردند که در ادامه با ایجاد طرح مهار وسیله نقلیه مذکور متوقف شد و خانم ۴۰ ساله دستگیر ولی همدستان وی موفق به فرار شدند.
 
سرهنگ گودرزی با بیان اینکه از صندوق عقب خودروی پراید آلات و ادوات سرقت و سه عدد شمس مس کشف شده است، خاطرنشان کرد: متهم پس انتقال به کلانتری در تحقیقات ابتدایی به جرم خود مبنی بر سرقت پراید و دیگر سرقت‌های خودرو در سطح معابر تهران اعتراف کرد. رئیس پلیس پیشگیری تهران خاطرنشان کرد: متهم برای سیر مراحل قانونی در اختیار مراجع قضائی قرار گرفت و شناسایی و دستگیری همدستان متهم در دستور کار کلانتری ۱۲۳ نیاوران قرار گرفت.
 
تشدید برخورد با موتورسواران در محورهای منتهی به تهران
 
رئیس پلیس راه تهران از اجرای طرح ۳ روزه تشدید برخورد با موتورسواران متخلف در محورهای مواصلاتی به شهر تهران خبر داد.
 
سرهنگ نوراله خادم در این باره توضیح داد: توجه به مطالبات مردمی در حوزه امنیت شهری و برقرار نظم ترافیکی از جمله برنامه ریزی هایی است که به صورت ویژه در دستور کار پلیس راه قرار دارد.
 
وی اضافه کرد: علاوه بر ایمن سازی محورهای مواصلاتی به شهر تهران و استفاده از منابع انسانی و استقرار ماموران در محل های پیش بینی شده ، رعایت قوانین توسط رانندگان وسایل نقلیه بسیار حائز اهمیت می باشد.
 
این مقام مسئول تصریح کرد: حرکات مخاطره آمیز، آلودگی صوتی با تغییر در ماهیت موتورسیکلت ها و ایجاد صدای دلخراش، سرعت بالا و حرکات مارپیچی از جمله تخلفات موتورسواران متخلف است که اعتراض های مردمی رو در پی داشته است.
 
رئیس پلیس راه تهران اظهار کرد: طرح برخورد با موتورسواران متخلف به مدت ۳ روزه به صورت ویژه در دستور کار پلیس راه تهران قرار گرفت و توقیف ۳۵ دستگاه موتور سیکلت از نتایج اجرای این طرح می باشد.
 
وی با اشاره به اینکه بیشترین تخلفات در محور جاده قدیم قم محدوده حسن‌آباد صورت گرفته است، گفت: همراهی مردم با اجرای طرح های امنیت بخش از مهم ترین ابزارهای توفیقات پلیس در ارتقاء امنیت و نظم عمومی محورهای مواصلاتی به شهر تهران است.
 
پلمب یک سالن زیبایی بانوان در تهران
 
پلیس امنیت عمومی فراجا از پلمب سالن زیبایی بانوان در تهران که بنابر شنیده ها متعلق به یکی از بازیگران و چهره های مطرح سینما بوده به دلیل عدم رعایت مقررات و ضوابط انتظامی عمومی خبر داد.
 
پلیس امنیت عمومی فراجا اعلام کرد: این واحد صنفی به دلیل عدم رعایت مقررات و ضوابط انتظامی عمومی (کشف حجاب و پخش فیلم های آن در شبکه‌های اجتماعی) توسط پلیس نظارت بر اماکن عمومی "با دستور قضائی پلمب" و افراد متخلف به مرجع قضائی معرفی شدند.

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید