کد خبر : ۶۱,۳۸۵
۲ تیر ۱۴۰۲ ۱۵:۲۱
پرونده مرگ‌ومیرهای الکلی/هشدار به خانواده‌ها
سالانه شماری از مردم در استان‌های مختلف به دنبال مسمومیت بر اثر مصرف مشروبات الکلی جان خود را از دست می‌دهند و این سریال هر سال تکرار می‌شود؛ موضوعی که نیازمند هشدار و آگاه‌سازی است.
به گزارش خارگ نیوز، قصه پرغصه مرگ براثر مصرف مشروبات الکلی به مازندران هم رسید و طی روزهای گذشته سه نفر از هم استانی‌ها جان خود را از دست دادند. این در حالی است که طی روزهای گذشته در البرز نیز ۱۹۱ نفر دچار مسمومیت ناشی از شرب مشروبات الکلی دارای متانول شدند و از این تعداد ۱۷ نفر فوت کردند، ۴ بیمار هم در بخش مراقبت‌های ویژه هستند و تعدادی نیز نابینا شده‌اند.
 
کارشناسان دینی و مذهبی و بهداشتی با اشاره به مضرات زیان‌بار مصرف مشروبات الکی از خانواده‌ها درخواست کردند تا نظارت بیشتری بر فرزندان خود داشته باشند.
 
درعین‌حال همه صاحب‌نظران بر این عقیده هستند که هیچ مشروب الکلی کم خطری وجود ندارد و همه این تولیدات سمی و مضر و خطرآفرین هستند.
 
یک کارشناس بهداشتی و درمان مشکلات کبدی و مرگ را از اثرات مصرف مشروبات الکلی بیان کرد و گفت: متأسفانه عدم تقید برخی خانواده‌ها زمینه را برای مصرف مشروبات الکلی فراهم می‌کند و این در حالی است که مصرف آن اثرات زیان‌باری دارد و سلامت جسم و جان افراد را به مخاطره می‌اندازد.

 

باتوجه‌به اینکه مصرف الکل هفتمین عامل مرگ‌ومیر و خطر در جهان است مصرف آن بر بینایی، مهارت‌های حرکتی و حافظه اثر منفی دارد و آن را مختل می‌کند.

 

مصرف الکل سبب کم‌آبی بدن می‌شود و عوارض زیاد دیگری در پی دارد.

 

علاوه بر تأثیر مستقیم الکل در آسیب‌های جسمی باید به زیان‌های روحی فرزندان تربیت‌یافته در خانواده‌هایی که به مصرف الکل می‌پردازند، نیز توجه کرد؛ زیرا به تأکید جرم‌شناسان و حقوق‌دانان ریشه بسیار جنایت‌ها در جوامع صنعتی پیشرفته متکی به الکل است.

 

بررسی‌ها نشان می‌دهد ۲۰ درصد سرقت، ۳۰ درصد جرایم ضداخلاقی عمومی، ۶۰ درصد قتل‌های عمد و ۷۵ درصد نزاع‌های توأم با ضرب‌وجرح، ناشی از الکل و در حالت مستی بوده است.

 

طبق آمارهای پزشکی قانونی سالانه حدود ۴۰ نفر براثر مصرف مشروبات الکلی در مازندران جان خود را از دست می‌دهند؛ ازاین‌رو ضرورت نظارت بیشتر خانواده‌ها بر فرزندان بیش‌ازپیش الزامی به نظر می‌رسد.

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید