کد خبر : ۶۱,۷۳۴
۱۹ تیر ۱۴۰۲ ۱۸:۰۶
‎۵ رأس جبیر به پارک ملی دریایی نایبند منتقل شد
مدیر کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: پنج رأس جبیر با موفقیت به فنس تکثیر و پرورش جبیر در پارک ملی دریایی نایبند منتقل شد.
 عبدالرحمن مرادزاده با اشاره به انتقال رأس جبیر به پارک ملی دریایی نایبند اظهار داشت: ۲ رأس از این گونه حائز اهمیت شامل یک جفت جبیر توسط مأموران اجرایی حفاظت محیط زیست استان فارس کشف و ضبط شده بود که پس از هماهنگی‌های لازم توسط پرسنل اداره کل محیط زیست بوشهر به این پارک ملی منتقل شد.
 
وی اضافه کرد: سه رأس دیگر نیز شامل ۲ رأس جبیر نر و یک رأس جبیر ماده حدود سه سال پیش از متخلفین نگهداری غیر قانونی این وحوش در استان بوشهر کشف و ضبط شده بود که موقتاً در محل مناسب و جداگانه ای در مجاورت محل تکثیر و پرورشی استاندارد سازی شده در بوشکان، با نظارت این اداره کل نگهداری می‌شد که هم اکنون به زیستگاه نای بند منتقل شدند.
 
‎ مدیر کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر اظهار داشت: مراحل زنده گیری، انتقال که توسط قفس‌های مخصوص نگهداری و جابجایی بوده است و رهاسازی این جبیرها به صورت کاملاً استاندارد صورت گرفته و قبل از رهاسازی نمونه گیری جهت مطالعات آتی ژنتیکی نیز از آنها به عمل آمده است.
 
وی ادامه داد: به منظور انطباق بیشتر با شرایط طبیعی فعلاً در محوطه وسیع فنس رها شدند که مطمئناً در افزایش تنوع ژنتیکی در داخل فنس نقش برجسته ای داشته و پس از مدتی و با رصد آنان و آمادگی بیشتر آنها، در زیستگاه رهاسازی خواهند شد.

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید