کد خبر : ۶۲,۰۹۶
۳۰ تیر ۱۴۰۲ ۱۱:۳۹
امام جمعه ساوه گفت: سه گانه عاشورای سرخ حسینی، انتظار سبز مهدوی و زره فولادین ولایت و رهبری دینی تا این زمان تشیع را در دژ مستحکم خود حفظ کرده است.
 همزمان با سراسر جهان ، بیستمین همایش شیرخوارگان حسینی در اولین جمعه ماه محرم با حضور مادران و اطفال شیرخواره در مصلای امام علی (ع) ساوه برگزار شد.
 
در این آئین معنوی که همزمان با سوم ماه محرم و با حضور پرشور مادران و شیرخوارگان برگزار شد، مادران با پوشاندن لباس های سبز رنگ و متحدالشکل و پیشانی بند سبز و قرمز به کودکانشان، به یاد مظلومیت طفل شیرخوار و رزمنده کوچک کربلا اشک ماتم ریختند.
 
امام جمعه ساوه در این آئین گفت: قیام امام حسین(ع) یک قیام چند بعدی و یک حرکت پیچیده تاریخ ساز بود. این قیام بزرگ که مثل و مانندی در تاریخ بشریت برای آن نمی توان یافت دارای ابعاد و علل متعددی است که یکی از مهمترین عناصر و علل شکل دهنده به این قیام، موضوع مهم و تاثیرگذار امر به معروف و نهی از منکر است.
 
حجت الاسلام جعفر رحیمی افزود: در ایام عزای سید و سالار شهیدان باید به تبیین معارف دینی و فرصت ها و تهدیدها پرداخته شود چرا که ماه محرم و صفر ماه برکات اسلامی و ماه زنده ماندن اسلام است.
 
وی افزود: دشمنان به این حقیقت پی برده اند که سه چیز تا این زمان تشیع را در دژ مستحکم خود نگه داشته است و دلارهای آمریکا نتوانسته است بر این دژ نفوذناپذیر اثر بگذارد و آن عبارت است از عاشورای سرخ حسینی، انتظار سبز مهدوی و زره فولادین ولایت و رهبری دینی و دشمن درصدد است تا این سه را کمرنگ و گاه کم محتوا و کم اهمیت نشان دهد و عاشورای غیرت ساز را، مکتب خشونت علیه خود و دیگران جلوه دهد.
 
امام جمعه ساوه اظهار کرد: اما حضور حماسی و حسینی مادران و اطفال شیرخوار در اولین جمعه ماه محرم برای بزرگداشت شعائر دینی و بیان مظلومیت حضرت علی اصغر(ع) بیانگر ارتباط عمیق با مکتب اسلام ناب محمدی(ص) و بی تاثیری ترفندهای دشمنان است.
 
وی پایبندی به ارزش های اسلامی، رعایت عفاف و حجاب و امر به معروف و نهی از منکر را از وظایف دینی بانوان برشمرد و افزود: بانوان با تربیت نسل علوی و حسینی فرزندان خود را برای قیام منجی عالم بشریت آماده می‌کنند.
 
امام جمعه ساوه همچنین ضمن محکومیت اهانت به مقدسات و قرآن کریم اظهار کرد: قرآن کریم و مقدسات دینی خط قرمز ماست و هر گونه اهانت و توهین به آنها محکوم است.
 
به گزارش ایسنا، مسئول مجمع بزرگداشت جهانی حضرت علی اصغر(ع) و همایش شیرخوارگان حسینی در ساوه نیز گفت: حضرت علی اصغر(ع) سندی قاطع بر مظلومیت امام حسین(ع) و یارانش در واقعه کربلاست.
 
سیدعلی چاووشی افزود: توسل به حضرت علی اصغر(ع) و بیان مظلومیت فرزند شیرخوار امام حسین(ع) مهمترین هدف این همایش جهانی است و در واقع مادران با روی دست گرفتن فرزندان شیرخوار خود و قرائت نذرنامه خواستار تربیت نسلی مکتبی و حسینی هستند.
 
وی گفت: پوشاندن لباس سبز رنگ مخصوص مراسم، بر تن کودکان شیرخواره و قرائت نذرنامه هدفی جز آماده سازی اطفال شیرخوار برای یاری امام زمان(عج) ندارد.
 
 وی تصریح کرد: بسترسازی برای رشد کمی و کیفی کانون ها و پرورش عواطف حسینی و به نمایش گذاشتن ابعاد عاطفی، حماسی و عقلانی قیام حسینی از دیگر اهداف برگزاری همایش سراسری شیرخوارگان حسینی است.
 
یادآوری می شود، قرائت نذرنامه همزمان با سراسر جهان راس ساعت 10 صبح با عنوان "یا صاحب الزمان (عج)، فرزندم را نذر یاری قیام تو میکنم که او را برای ظهور نزدیکت برگزین و حفظ کن، یا مسیح حسین، یا علی اصغر، ادرکنی" عزاداری و مرثیه سرایی، حرکت نمادین گهواره علی اصغر(ع)، توزیع نذورات از دیگر برنامه های این همایش باشکوه در ساوه بود.
 
در این برنامه همچنین ندای "لبیک یا حسین" به یاد امام حسین(ع) و قیام عاشورا در فضای مصلی امام علی(ع) ساوه طنین انداز شد.

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید