کد خبر : ۶,۳۹۷
۳ تیر ۱۳۹۹ ۲۳:۱۰
پیشکسوت موسیقی بوشهر تجلیل شد
خارگ نیوز: به پاس چهار دهه فعالیت هنری و همکاری در برنامه‌های حماسی و مقاومت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی بوشهر، در آیینی از علی افشار پیشکسوت موسیقی تجلیل کرد.
معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر روز سه‌شنبه در این آیین گفت: فرهنگ و هنر مولفه‌ای تاثیرگذار در جامعه است که فعالیت در این حوزه باید با عشق و علاقه همراه باشد.
 
محمدحسین زندویان افزود: هنرمندان پیشکسوت چشم و چراغ حوزه فرهنگ و هنر هستند که توجه و اهمیت به آنها ضروری و الزامی است.
 
وی اضافه کرد: فعالیت در حوزه فرهنگ و هنر سختی‌های خاص خود را دارد و هنرمندان پیشکسوت زیادی هستند که از کودکی و جوانی پا به این عرصه گذاشته و با وجود مشکلات فراوان، هدف اصلی خود را انتقال داشته‌ها و تجربیات قرار داده‌اند.
 
به گزارش خارگ نیوز؛ زندویان گفت: خدمت خالصانه، پایبندی اخلاق، دلسوزی و مردم‌داری از خصوصیات بارز فعالیت علی افشار در حوزه فرهنگ و هنر است که این سال‌ها برای رشد و ارتقای این بخش در استان به کار برده است.
 
وی ادامه داد: استفاده از تجربیات پیشکسوتان در تمام حوزه‌ها مساله‌ای مهم برای موفقیت هنرمندان جوان و نوجوان است که باید به این مهم توجه ویژه داشته باشند.
 
زندویان افزود: حمایت از هنرمندان پیشکسوت و برگزاری آیین تجلیل از بزرگان حوزه‌های مختلف هنر یکی از برنامه های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر است.
 
پیشکسوت موسیقی بوشهر نیز در این آیین گفت: فعالیت در عرصه فرهنگ و هنر و همکاری با هنرمندان از بهترین لحظه‌های زندگی من است.
 
علی افشار برضرورت برطرف کردن مشکلات هنرمندان پیشکسوت و توجه بیشتر به این قشر ازجامعه تاکید کرد.
 
در ادامه علی افشار هنرمند پیشکسوت موسیقی خاطراتی از چهار دهه فعالیت خود در عرصه فرهنگ و هنر بیان کرد.
 
علی افشار موسیقی را از سن ۱۳ سالگی در شهر آبادان با سازهای کوبه‌ای آغاز کرد و بعد از عضویت در خانه جوانان به فراگیری سازهای بادی پرداخت با شروع جنگ تحمیلی به شیراز سفر کرد و پس از ۲ سال فعالیت در این شهر به دلیل مسائل شغلی روانه استان بوشهر شد که پس از آشنایی با هنرمندان قدیمی موسیقی استان بوشهر و تشویق آنها به آموزش موسیقی روی آورد.
 
 وی از سال ۸۴ تا کنون با پیشنهاد مسئولان وقت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر و احداث کارگاه موسیقی در مجتمع فرهنگی هنری بوشهر مشغول آموزش موسیقی در بخش سازهای کوبه‌ای، بادی، الکترونیکی و دیگر سازهاست.
کلیدواژه ها: علی افشار 

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید