کد خبر : ۶۴,۳۸۸
۲۶ شهریور ۱۴۰۲ ۱۸:۳۸
چاه‌های کشاورزی غیرمجاز استان بوشهر تعیین تکلیف شوند
استاندار بوشهر گفت: با توجه به اینکه مصرف آب از طریق چاه‌های غیرمجاز کشاورزی کنترل شده نیست لازم است هرچه سریع‌تر این چاه‌ها تعیین تکلیف شوند.
احمد محمدی‌زاده عصر یکشنبه در نشست کارگروه الگو کشت در استان بوشهر با اشاره به نقش مهم مشارکت مردم در عرصه‌های مختلف، اظهار داشت: در هر برنامه و طرحی که با مشارکت مردم اجرایی شود میزان موفقیت آن قابل توجه است و مشکلات بزرگ با کمک و همکاری مردم حل و فصل می‌شود.
 
وی به اهمیت اجرای طرح الگوی کشت پرداخت و گفت: فعالیت این مهم سال گذشته در دشت شبانکاره قابل قبول بود و در این دشت حجم قابل توجهی از اراضی تحت کشت محصولات جالیزی کاهش و کشت گندم افزایش یافت.
 
استاندار بوشهر با تأکید بر تدوین جدول الگوی کشت شهرستان‌های استان بوشهر افزود: در این جدول باید همه موارد از جمله درآمدزایی، بهره‌وری، جایگزینی کشت و آموزش کشاورزان مورد توجه قرار گرفته شود.
 
محمدی‌زاده با تاکید بر دسته‌بندی محصولات کشاورزی تحت پوشش الگوی کشت، بیان کرد: در اجرایی شدن طرح الگوی کشت سیاست‌های تشویقی و تنبیهی باید مورد توجه قرار گیرد.
 
وی با اشاره به اجرایی شدن طرح الگوی کشت در ۴ شهرستان دیر، دشتستان، دشتی و جم گفت: اقدامات ترویجی و آموزشی هر شهرستان بر اساس کشت نوع محصول تدوین و اجرایی شود.
 
استاندار بوشهر با بیان اینکه یکی از سیاست‌های مهم الگوی کشت بهره‌وری مطلوب از آب کشاورزی است، تصریح کرد: با توجه به اینکه مصرف آب از طریق چاه‌های غیرمجاز کشاورزی کنترل شده نیست لازم است هرچه سریع‌تر این چاه‌ها تعیین تکلیف شود.

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید