کد خبر : ۶۶,۶۸۲
۱۸ آبان ۱۴۰۲ ۱۰:۴۰
رئیس بیمارستان شهیدصادق گنجی برازجان گفت: با راه‌اندازی سیستم دوربین‌های مداربسته امکان ملاقات صوتی و تصویری همراهان بیمار با بیماران بستری در بخش‌های ویژه ابن یمارستان فراهم شد.
 امین آزاد فر  در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به وضعیت جسمانی بیماران بستری در بخش‌های ویژه بیمارستان و رعایت قانون ملاقات ممنوع این بیماران، این موضوع همواره به‌عنوان یک معضل و مشکل برای همراهان بیماران و همچنین کادر درمان شاغل در بخش‌های ویژه بیمارستان وجود داشته است.
 
رئیس بیمارستان شهید صادق گنجی برازجان با اشاره به موضوع کنترل عفونت در بخش‌های ویژه بیمارستان، افزود: بی‌شک یکی از اهداف مهم اجرای این طرح در بیمارستان جلوگیری از انتشار و انتقال عفونت به بیماران بدحال بخش‌های آی. سی.یو جراحی و داخلی است که مشکل انتقال عفونت با اجرای سیستم دوربین‌های مداربسته تا حدود زیادی حل شده است.
 
وی ضمن اشاره به موضوع طرح تکریم ارباب‌رجوع و کرامت انسانی، تصریح داشت: یکی از دغدغه‌های اصلی همراهان بیماران عدم ملاقات با بیماران خود بوده که معمولاً بیماران بدحالی هستند و استرس، نگرانی و دلهره برای همراهان بیماران بستری در بخش‌های ویژه وجود داشته است که این سیستم توانسته در راستای کاهش ناراحتی و آلام همراهان بیماران و رعایت تکریم ارباب‌رجوع گام برداشته و تا حدودی از اضطراب و ناراحتی همراهان عزیز بکاهد.
 
رئیس بیمارستان شهید صادق گنجی برازجان ادامه داد: این طرح با نظر کارشناسی و نصب یک دوربین به ازای هر تخت بیمار در ۲ بخش ویژه آی. سی.یو داخلی و آی. سی.یو جراحی جداگانه اجرا شده و اتاقی با ۲ تلویزیون مداربسته و گوشی‌های تلفن در طبقه همکف جهت مکالمه صوتی و تصویری همراهان بیماران تعبیه شده است.
 
دکتر آزاد فر در خصوص زمان انجام ملاقات غیرحضوری (صوتی – تصویری) هم گفت: همراهان بیماران می‌توانند روزهای زوج هفته در طی ساعات ۹ لغایت ۱۰ صبح با بیمار خود ملاقات داشته باشند و اوضاع و احوال بیمار خود مطلع شوند.
 
وی گفت: این طرح با هزینه‌ای بالغ‌بر یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال که مبلغ یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال آن توسط یک نفر خیر سلامت و مابقی ۴۰۰ میلیون ریال دیگر از اعتبارات بیمارستانی بوده، اجرا شده است.

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید