کد خبر : ۶۷,۳۹۲
۵ آذر ۱۴۰۲ ۰۸:۴۷
رئیس اداره امور خاک سازمان جهادکشاورزی استان سیستان وبلوچستان گفت: از تاریخ ۸ لغایت ۱۴ آذر ماه به مناسبت هفته خاک و برای بزرگداشت روز جهانی خاک در استان، مراسم و رویداد های متنوع فرهنگی، در دستور کار قرار گرفته است.
مهدی دلارامی زاده در گفت وگو با ایسنا- مهمترین برنامه های هفته خاک که با همکاری اداره کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان با هدف ارتقای شناخت دانش آموزان سطح استان انجام خواهد شد را شامل  برگزاری مسابقات نقاشی و عکاسی با موضوع شعار "خاک و آب، منشا زندگی" ، زنگ خاک مدارس، همیاران خاک در مدارس و برنامه بازی با خاک برای کودکان برشمرد.
 
وی تصریح کرد: به مناسبت اهمیت برگزاری روز جهانی خاک، سازمان جهاد کشاورزی استان در حال انعقاد تفاهم نامه همکاری برای برپایی دوره های آموزشی و بازدیدهای دانش آموزی با اداره کل آموزش و پرورش استان است.
 
دلارامی زاده برگزاری دوره های آموزشی برای جامعه مهندسین و کارکنان سازمان جهادکشاورزی و همچنین علاقه مندان به موضوع خاک، بازدید کاروان ترویجی متشکل از کشاورزان پیشرو از آزمایشگاه های خاک شناسی فعال بخش خصوصی، انجام آزمایشات خاک مزارع و باغات کشاورزی در راستای دستیابی به ارتقای تولید محصولات کشاورزی را از دیگر برنامه های هفته خاک معرفی کرد.
 
وی گفت: مراسم همایش اصلی روز جهانی خاک روز نوزدهم آذر ماه در استان برگزار خواهد شد.
 
انتهای پیام
 

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید