کد خبر : ۶۹,۷۳۸
۵ بهمن ۱۴۰۲ ۱۶:۴۷
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه تعدد مراکز داده دولتی در کشور باعث کاهش کیفیت خدمات آنها شده است، گفت: بر اساس برنامه هفتم توسعه وزارت ارتباطات مکلف شده است که نسبت به راه اندازی ابر دولت اقدام کند و از سال آینده دستگاه‌های اجرایی مکلف هستند به ابر دولت بپیوندند.
عیسی زارع پور در جلسه کمیته نظارت بر اجرای پنجره ملی خدمات دولت هوشمند که با هدف بررسی ارائه خدمات وزارت صمت برگزار شد، با اشاره به اینکه مطابق بند ج تبصره ۷ قانون برنامه و بودجه سال ۱۴۰۱، اظهار کرد: در قانون برنامه سال جاری نیز تا آبان ماه باید ۱۰۰ درصد خدمات دستگاه ها به صورت الکترونیکی ارایه شود و تا پایان آذرماه باید همه استعلامات به صورت برخط ارائه و تا پایان دی‌ماه نیز ۲۰ درصد خدمات دستگاه ها باید هوشمندسازی می‌شد.
 
بنابه این گزارش، در  این جلسه میثم لطیفی - رییس سازمان اداری و استخدامی کشور- نیز با اشاره به فعالیت سامانه نظرسنجی عملکرد کارکنان دولت گفت: در این سامانه از طریق کد استخدامی و کد ملی، مشخصات کارمندان در این سامانه در سطح استان و شهرستان وجود دارد و از طریق چاپ کیوآرکد امکان نظرسنجی برای ارباب رجوع فراهم شده است.
 
وی با اشاره به اینکه قرار است این کد در اندازه نصف کاغذ آ ۴ برای همه کارکنان چاپ و در محل کار آنها در معرض دید عموم نصب شود، افزود: تاکنون برای ۸۵۰ هزار نفر از کارکنان این کد برقرار است و باید برای همه کارکنان دولت این کد صادر شود.
 
لطیفی با اشاره به پیگیری ادارات استانی و شهرستانی برای انجام این اتفاق، تصریح کرد: ارباب رجوع با اسکن QR code کارمند مورد نظر وارد سامانه می شود و به چهار سوالی که از او پرسیده می شود، پاسخ می گوید و در نتیجه میزان رضایتمندی ثبت شده از مردم از طریق داشبوردهایی در اختیار روسای دستگاه ها و در نتیجه رییس جمهوری قرار دارد و در لحظه میزان رضایتمندی مردم برای هر دستگاه اجرایی قابل رؤیت است.
 
معاون رییس جمهوری در مواقعی که این بارکد در محل کار هر کارمند نصب نبود، توضیح داد: برای این کار از امروز یک امکان در پیام رسان بله ایجاد شده است تا مردم بتوانند گزارش های مربوط به عدم نصب این بارکد را به سازمان امور استخدامی و اداری منعکس کنند.
 
براساس اعلام وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، رییس سازمان اداری و استخدامی کشور سامانه نظرسنجی از کارکنان دولت را بر اساس یکی از رویکردهای دولت مردمی دانست و خاطرنشان کرد: بدین ترتیب با کمترین هزینه، ساده و در دسترس نظرات مردم را پیرامون خدماتی که دولت ارائه می کند، ثبت می شود که باید به مرور زمان استفاده از آن فراگیر شود.
 
انتهای پیام

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید