مدیر عامل شرکت قطار شهری مشهد گفت: اتمام کلیه حفاریهای قطارشهری مشهد، اتفاق خوبی است که در این دوره شورای اسلامی و شهرداری مشهد افتاده و دورنمای آن تا سال ۱۴۰۴ بسته شده است.
کیانوش کیامرز امروز دوشنبه ۱۶ بهمن ماه، در آغاز عملیات حفاری مسیر غربی پروژه خط سه قطار شهری و پروژه احداث سطح سوم تقاطع غیرهمسطح میدان شهید فهمیده، با اشاره به جابهجایی دستگاه حفاری از انتهای شهرک ابوذر به میدان امام علی در چند ماه گذشته، عنوان کرد: یکی از رکوردهای ما جابهجایی این دستگاه بود. این جابهجایی اتفاق بسیار بزرگی بود که همکاران ما در قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا انجام دادند.
وی ادامه داد: نکته قابل توجه این است که در سالهای گذشته جابهجایی این دستگاه باکمک نیروهای خارج از کشور در برخی موارد، انجام میشد اما در چند سال گذشته به همت عزیزان ما در قرارگاه سازندگی خاتمالانبیا توانستهایم دستگاه را کاملا به صورتی بومی مونتاژ کنیم و امروز آماده حرکت به سمت مسیر پیشبینی کنیم.
مدیرعامل شرکت قطار شهری مشهد با اشاره به اینکه شروع عملیاتهای حفاری سالهای گذشته به دلیل نصب بسیاری از سگمنتهای ناقص حدودا یک ماه پس از مراسم مربوط به آن آغاز میشد، تصریح کرد: کار جدیدی که در امسال آغاز کردهایم این است که حرکت امروز دستگاه حرکت واقعی آن خواهد بود و ما حرکت دستگاه به سمت قاسمآباد را خواهیم داشت. یعنی سگمنتهای ناقص گذاشته شده و خروج گل از دستگاه مشاهده خواهد شد.
کیامرز با بیان اینکه اتمام کلیه حفاریهای شهر مشهد، اتفاق خوبی است که در این دوره شورای اسلامی و شهرداری مشهد افتاده و دورنمای آن تا سال ۱۴۰۴ بسته شده است، افزود: این اتفاق یک دستاورد بزرگ برای ما ایجاد میکند و در دورههای آینده دوستان با حداقل هزینه میتوانند به صورت ایستگاه به ایستگاه راهاندازی کنند. برنامهریزی کردیم که مشهد ۸۴ کیلومتر تونلی که لازم دارد را تا پایان سال ۱۴۰۴ حتما به اتمام رساند.
وی خاطرنشان کرد: یکی از دستورات مهمی که شورای اسلامی شهر مشهد و شهردار مشهد مدنظر داشتند فاز یک خط سه بوده است، شرایط اقتصادی شرایط سختی بوده و هزینه مترو بسیار بالا است. کیلومتری ۵۰ میلیون دلار هزینه بسیار بالایی است. همکاران ما به صورت سه شیفت و با تمام توان و به صورت مجدانه در حال فعالیت هستند. امیدواریم تا سال ۱۴۰۳ طبق قولی که دادهایم بتوانیم فاز یک خط سه قطار شهری را به بهرهبرداری برسانیم.
انتهای پیام
∎