کد خبر : ۷۲,۱۲۹
۱۳ خرداد ۱۴۰۳ ۰۸:۰۱
عملیات حدنگاری گامی بزرگ برای توسعه کشاورزی است
رییس کل دادگستری استان بوشهر اجرای عملیات حدنگاری را گامی بزرگ برای توسعه کشاورزی و سنددار شدن زمین‌های کشاورزان دانست.
 مهدی مهرانگیز در پویش نذر خدمت کارکنان اداره ثبت اسناد و املاک شهرستان تنگستان ضمن اشاره به فواید صدور اسناد مالکیت اراضی کشاورزی افزود: تعیین حریم اراضی، رفع تداخلات اراضی، مدیریت آب‌وخاک، تدوین الگوی کشت، سنددار شدن اراضی کشاورزی، کاهش اختلافات ملکی، تسهیل تولید کشاورزی و تهیه شناسنامه کشاورزان برخی از دستاوردهای اجرای طرح حدنگاری (کاداستر) اراضی کشاورزی است.
 
رئیس شورای قضائی استان بوشهر خاطرنشان کرد: اجرای کامل طرح حدنگاری اراضی کشاورزی باعث جلوگیری از اختلافات ملکی و کاهش ورود پرونده‌ها به مراجع قضائی می‌شود.
 
رئیس کل دادگستری استان بوشهر بیان کرد: در این راستا اجرای طرح حدنگاری اولویت اول سازمان ثبت اسناد و املاک و مهمترین موضوع در حفظ حقوق بیت المال است که باعث جلوگیری از تغییر غیرمجاز کاربری اراضی کشاورزی می‌شود و به مدیریت صحیح اراضی نیز کمک می‌کند.
 
مهرانگیز افزود: تمامی مراحل حدنگاری اراضی کشاورزی توسط شرکت‌های طرف قرارداد با این سازمان به صورت رایگان انجام می‌شود و نیاز است تمامی روستاییان استان از این فرصت استفاده کرده و نسبت به این امر اهتمام ویژه داشته باشند.
 
رئیس کل دادگستری استان بعد از صدور سند مالکیت در اداره ثبت اسناد و املاک شهرستان تنگستان با مالک تماس تلفنی گرفته و از روند اجرایی کار و مسائل و مشکلات دستگاه قضائی شهرستان از آنها سوال کردند که ارباب رجوع از عملکرد دستگاه ابراز رضایت کردند.

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید