کد خبر : ۷۲,۸۶۷
۲۲ تیر ۱۴۰۳ ۱۳:۱۱
طنین لالایی مادران خارگی و کودکانی که نذر «علی اصغر» شدند
طنین روح بخش «لالایی لای لای» در همایش شیرخوارگان حسینی به یاد طفل ۶ ماهه امام حسین (ع) در واقعه کربلا در دیار ایثار و مقاومت، نخستین جمعه ماه محرم جزیره خارگ را عاشورایی کرد.
به گزارش خارگ نیوز، همایش شیرخوارگان حسینی در نخستین جمعه از ماه محرم همزمان با سراسر کشور در جزیره مقاوم خارگ با استقبال برگزار شد.
 
این مراسم با هدف گرامیداشت یاد و نام کوچک‌ترین سرباز سیدالشهدا (ع) که در روز عاشورا به شهادت رسید، مراسم شیرخوارگان حسینی پیش از ظهر امروز در جزیره خارگ با حضور پرشور مادران و فرزندان خردسال آنان در فضای معنوی باشکوهی برگزار شد.
 
شیرخوارگان حسینی با حضور مادران و فرزندانی که ملبس به لباس نمادین حضرت علی اصغر (ع) بودند و با پیشانی بندهای قرمز و سبز و با نوشته‌هایی با نام مقدس یا حسین (ع) و علی اصغر (ع) در این مراسم معنوی گرد هم جمع شدند و به یاد فرزند شیرخواره این امام همام عزاداری و سینه زنی کردند.
 
ذاکران اهل بیت (ع) در رثای شهادت طفل معصوم و ۶ ماهه حضرت رباب (س) به ذکر مصیبت پرداختند و مادران با بلند کردن کودکانشان روی دستان خود، با ناله «لبیک یا حسین» سر دادند و خطاب به مولا و مقتدایشان حضرت صاحب الامر(عج) گفتند: یا صاحب الزمان، فرزندم را نذر یاری قیام تو می‌کنم، او را برای ظهور نزدیکت برگزین و حفظ کن.
 
 طفل‌هایی که نذر «علی اصغر» شدند
 
بسیاری از مادران شرکت کننده در این همایش معنوی بیان کردند، که هدف عمده از شرکت دراین مراسم این بوده که فرزندانشان از همین سنین کودکی درمکتب امام حسین وحضرت علی اصغر(ع) رشد و پرورش یابند و در این مسیر عاقبت بخیر شوند.
 
طنین لالایی مادران خارگی و کودکانی که نذر «علی اصغر» شدند
 
آنان با بیان اینکه به برکت حضور دراین مراسم پس از سالها صاحب فرزند شدند، اضافه کردند، فرزندانش را نذر و بیمه علی اصغر کردیم، چرا که بیمه‌ای معتبرتر از خاندان اهل بیت در دنیا وجود ندارد.
 
در این مراسم برنامه مداحی توسط مداحان اهل بیت(ع) اجرا شد و شرکت کنندگان در این مراسم در سوگ شهادت علی اصغر(ع) اشک ماتم ریختند.
 

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید