کد خبر : ۷۳,۰۶۲
۵ مرداد ۱۴۰۳ ۱۰:۲۰
حجت‌الاسلام کارگر: نماز جمعه یکی از پدیده های بی نظیر در اسلام است
حجت‌الاسلام کارگر امام جمعه و رئیس شورای فرهنگ عمومی بخش خارگ در جلسه بیست و یکم این شورا که با موضوع هفته نماز جمعه و روز نماز جمعه برگزار شد فرمود : نماز جمعه‌ یکی از پدیده های بی نظیر در اسلام بوده و اثرگذاری آن آنقدر فراوان بوده که در دوران غیبت امام زمان (عج) بسیاری از فقهای بزرگ اسلام قائل به وجوب آن هستند و اقامه نماز جمعه داشته اند.
حجت‌الاسلام کارگر امام جمعه و رئیس شورای فرهنگ عمومی بخش خارگ در جلسه بیست و یکم این شورا که با موضوع هفته نماز جمعه و روز نماز جمعه برگزار شد ضمن‌ تسلیت ایام سوگواری سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام تصریح کرد: نماز جمعه‌ یکی از پدیده های بی نظیر در اسلام بوده و اثرگذاری آن آنقدر فراوان بوده که در دوران غیبت امام زمان (عج) بسیاری از فقهای بزرگ اسلام قائل به وجوب آن هستند و اقامه نماز جمعه داشته اند.
 
 
 
رئیس شورای فرهنگ عمومی خارگ افزودند: سابقه نماز جمعه در استان بوشهر یک سبقه بسیار طولانی و درخشان دارد و طبق تاریخ حدود ۲۵۰ سال قدمت دارد و المان‌های نماز جمعه در بسیاری از نقاط استان مانند مسجد جمعه دلالت بر آن دارد.
 
 
 
حجت الاسلام کارگر در تشریح جایگاه نماز جمعه بیان داشتند: جایگاه شرعی نماز جمعه در عصر غیبت به سوره جمعه برمی گردد و اهتمام به اقامه آن با توجه به اعتقاد دینی و شرعی مسلمانان در جامعه اسلامی وجود دارد. دومین جایگاه نماز جمعه جایگاه اجتماعی نماز جمعه است که بر اساس ساختار دینی اجتماع وحدت بخش با حضور نماینده منصوب از طرف ولی فقیه عهده دار این مسولیت الهی می شود. سومین جایگاه نماز جمعه جایگاه قانونی نماز جمعه است که جایگاه قانونی ذیل شورای سیاستگذاری ائمه جمعه است که یک نهاد حاکمیتی است و چهارمین جایگاه در شبکه نورانی امامت جمعه جایگاه حقوقی است و این جایگاه ذیل شورای عالی انقلاب فرهنگی به نام شورای فرهنگ عمومی است که بزرگترین و بالاترین شورای فرهنگی هر منطقه است.
 
 
 
امام جمعه خارگ در ادامه ضمن تقدیر و تشکر از مجموعه ستاد اقامه نماز جمعه خارگ و همه مجموعه نظامی و انتظامی و عوامل برگزار کننده و مسؤلین که با حضور خود باعث ایجاد انگیزه حضور حداکثری در اقامه نماز جمعه خارگ می شوند مصوبات جلسه را تبیین کردند.

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید