کد خبر : ۷۳,۰۷۳
۵ مرداد ۱۴۰۳ ۰۱:۲۸
جدال برقی ها با مشترکان پرمصرف و مزارع غیرمجاز رمزارز روزهای پر تب و تابی را برای صنعت برق در مناطق مختلف کشور و جزیره خارگ رقم زده است.

 اگرچه در هفته‌ای که گذشت آسمان یار بود و وضعیت دمای هوای استان بوشهر چندان بالا نرفت اما در عوض ادارات و ماینرها تلافی کردند و مصرف برق در استان را به اوج رساندند.

مصرف بالای برق در مازندران طی هفته جاری آنقدر بالا رفت که برای پیشگیری از خاموشی برق در بخش خانگی، طبق تصمیم ستاد، ساعت کار اداری مازندران در روز چهارشنبه دو ساعت کمتر شد تا شاید از فشار وارده به بخش برق کاسته شود.

مصرف بالای برق رمزارزهای غیرمجاز به حدی است که آن را با مصرف برق چندین خانه و ساختمان برابر می‌دانند و در شرایطی که گرمای هوا و ناترازی تولید و مصرف، شرایط نامناسبی را برای بخش تولیدی و صنایع ایجاد کردند و مجبور به محدودیت در تولید به دلیل کمبود برق هستند، زخم رمز ارزهای غیرمجاز و مشترکان پرمصرف ناسور شده است.

اعمال خاموشی‌ها کلید خورد

طی روزهای گذشته اعمال خاموشی‌های با برنامه در برخی از شهرها و مناطق مختلف استان بوشهر نیز آغاز شده است و مشترکان بخش خانگی نیز بعد از دو سال، روزانه یک تا دو ساعت بی برقی را تجربه می‌کنند.

بخش اداری و دستگاه‌های دولتی در استان از پرمصرف‌ترین بخش‌های انرژی محسوب می‌شوند و با آنکه طبق مصوبه باید بخشی از انرژی دستگاه‌ها با راه اندازی نیروگاه‌های کوچک مقیاس و یا بهره گیری از انرژی‌های نو و خورشیدی تأمین شود، اما این مصوبه در بیشتر دستگاه‌ها و سازمان‌های کوچک و بزرگ مازندران اجرا نشده است.

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید