کد خبر : ۷۳,۵۴۹
۱۴ مرداد ۱۴۰۳ ۱۰:۴۴
با حضور دکتر علیرضا مهدی‌زاده مدیرعامل شرکت نفت فلات قاره ایران و هیات همراه، پروژه خط لوله ۱۸ اینچ جایگزین بخش خشکی انتقال نفت میدان ابوذر به جزیره خارگ با تلاش بی‌وقفه همکاران این منطقه عملیاتی در کوتاه‌ترین زمان ممکن به بهره‌برداری رسید و با این اقدام تولید و صادرات نفت‌خام میدان ابوذر پایدار و مستمر شد.
 این پروژه به منظور پایداری انتقال حداکثری نفت میدان ابوذر به جزیره خارگ توسط همکاران این منطقه عملیاتی اجرا شده است.
با توجه به فرسودگی شدید خط لوله بخش خشکی انتقال نفت میدان ابوذر به جزیره خارگ که در موارد متعدد دچار نشتی شده و باعث اختلال در روند صادرات نفت این میدان نفتی شده بود، عملیات جایگزینی این خط لوله در اولویت برنامه‌های شرکت نفت فلات قاره ایران قرار گرفت که خوشبختانه با تلاش شبانه‌روزی همکاران منطقه عملیاتی خارگ، این خط در مدت زمان بسیار کوتاه دوماهه تعویض و از نشتی و توقف صادرات نفت جلوگیری به عمل آمد.
 
دکتر علیرضا مهدی‌زاده و هیات همراه پس از بازدید میدانی از این طرح، با مسئولان و همکاران واحدهای مختلف عملیاتی منطقه دیدار و گفتگو کرده و به بررسی مسائل و چالش‌های کاری آنان پرداختند.
 
مدیرعامل شرکت نفت فلات قاره ایران در این دیدار از تلاش‌های همکاران منطقه عملیاتی خارگ که در زمان بسیار کوتاهی موفق به جایگزینی خط لوله بخش خشکی انتقال نفت میدان ابوذر به جزیره خارگ شدند تشکر و قدردانی کرد.
 
مهندس متعالی مدیر منطقه عملیاتی خارگ نیز در سخنانی از تلاش همه‌جانبه همکاران منطقه و سکوها در شرایط بسیار سخت آب و هوایی و پیگیری آنان تا سرانجام کار تشکر کرد.
 
در پایان این جلسه، لوح‌های تقدیر به دست‌اندرکاران این پروژه و سایر پروژه‌های تعمیراتی در منطقه و سکوها در حضور مدیرعامل اهدا شد.
 
گفتنی است، میدان ابوذر یکی از مهمترین میادین نفتی ایران در خلیج‌فارس است که درصد قابل توجهی از تولید شرکت نفت فلات قاره ایران از این میدان تامین می‌شود، بنابراین جایگزینی خط لوله فرسوده و قدیمی با خط لوله جدید، نقش بسیار مهمی در ثبات تولید و صادرات نفت‌خام از این میدان نفتی ایران خواهد داشت و این امر ارزش کار همکاران این شرکت در منطقه عملیاتی خارگ را دوچندان می‌کند.

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید