کد خبر : ۷۳,۷۳۶
۲۴ مرداد ۱۴۰۳ ۰۹:۴۹
۹۰ درصد پروژه‌های نیمه تمام شهر بوشهر تکمیل شد
رئیس شورای اسلامی شهر بوشهر گفت: با تلاش‌های صورت گرفته، ۹۰ درصد پروژه‌های نیمه تمام شهر بوشهر تکمیل شد.
وحید نیک‌روش عصر سه‌شنبه در نشست مطبوعاتی رویکرد این دوره از شورا را از ابتدا، اتمام پروژه‌های نیمه تمام دانست و اظهار کرد: شهرداری و اعضای شورا تمام تلاش خود را به کار گرفت تا پروژه‌هایی که زمان زیادی متوقف و روی زمین مانده بود تعیین تکلیف شود و تاکنون خوشبختانه ۹۰ درصد از این پروژه‌های نیمه تمام به اتمام رسیده است.
 
وی بیان داشت: فانوس دریایی تنها پروژه‌ای است که هنوز به یک وضعیت مطلوبی نرسیده است و با جذب سرمایه گذاری و پیمانکار جدید پروژه مجدداً راه اندازی شده است و دیوار کشی آن در حال انجام است.
 
رئیس شورای شهر بوشهر گفت: فانوس دریایی با ارتفاع ۴۷ متری با برآوردی اولیه بالغ بر ۸۰ تا ۹۰ میلیارد تومان در شهر بوشهر در حال ساخت است و تاکنون ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و در این طرح رستوران و کافی شاپ و … پیش بینی شده است.
 
وی با بیان اینکه خدمت رسانی مناسب با وجود زیرساخت‌های لازم امکان پذیر است تصریح کرد: رسالت شوراهای شهر ریل گذاری و تدوین سیاست کلی است و بازوی اجرای آن شهرداری خواهد بود و برنامه‌ها در زمان بندی ها مختلف اجرا کند.
 
بهبود روشنایی در محلات مختلف
 
نیک روش اظهار داشت: در این دو سال اخیر با نگاه مسئله محوری و به ویژه محله محور نسبت به رفع مشکلات محلات سطح شهر و مردم اقدامات ارزنده ای صورت گرفته شده است و که از جمله این مسائل می‌تواند روشنایی محلات، دفع آب سطحی و آسفالت معابر بوده است.
 
وی با تخصیص نیم درصد از اعتبارات شهرداری به حوزه کتاب و کتابخوانی اشاره نمود و یادآورشد: در کمیسیون فرهنگی شورای شهر بوشهر از نویسندگان همشهری که کتابی در حال چاپ دارند حمایت لازم همچون خرید کتاب و اهدا آن به کتابخانه های عمومی سطح شهر در این دو سال اخیر اقداماتی انجام داده است.
 
ساخت ۲ فرهنگ سرا
 
رئیس شورای شهر بوشهر از ساخت ۲ فرهنگ سرا در شهر بوشهر خبر داد و تصریح نمود: یک فرهنگ سرا در محله باغ بهزاد در مساحتی بالغ بر ۱۲۰۰ مترمربع و ساخت فرهنگ سرا دیگری در نیایش در دستور کار قرار گرفته است.
 
وحید نیک روش یکی از چالش مهم مدیریت شهر نبود مدیریت یکپارچه شهری عنوان نمود و گفت: مشکل حفاری موجود در سطح شهر بوشهر که شهروندان رارا گلامند ساخته است بر آمده از این معضل بوده است که نیاز است با رفع قانونی می‌توان گام‌های مؤثری در جهت خدمات رسانی مطلوب‌تری برداشت.
 
وی بیان داشت: یکی دیگر از چالش روبروی مدیریت شهری حاشیه نشنی و ایجاد بافت ناکارآمد جدید در مناطق مختلف شهر است و نبود امکانات و پیوست‌های فرهنگی لازم موجب آسیب‌های فرهنگی و اجتماعی مختلفی شده است.
 
آسفالت همه کوچه‌ها
 
رئیس شورای شهر بوشهر با بیان اینکه تمامی کوچه‌های منطقه یک شهر بوشهر آسفالت هستند اظهار داشت: در منطقه دو شهر بوشهر هر روز کوچه جدیدی ایجاد می‌شود که برخی از این کوچه در طرح تفصیلی شهر بوشهر نیستند و باعث شده آسفالت این کوچه‌ها با مشکل قانونی روبرو باشد.
 
نیک روش از طرح دعوی شهرداری بوشهر علیه نیروگاه اتمی خبر داد و اظهار داشت: هر ساله برای رفع مشکل پارکنیگ در شهر بوشهر بودجه در نظر گرفته شده است و که نیاز است مسؤولین استانی با شهرداری همکاری لازم داشته باشند.
 
وی به ساخت یک پارک ۱۳۷ هکتاری در تنگکات بوشهر اشاره نمود و اظهار داشت: با تخصیص اعتبارات لازم مطالعات اولیه فاز یک آن در حال اتمام است و در خصوص زمین با هماهنگی با راه و شهرسازی استان و شهرداری نسبت به رفع معارضین موجود اقدام کرد و امیدواریم در آینده نزدیک به مناقصه گذاشته شود.
 
رئیس شورای شهر بوشهر گفت: عملیات اجرایی گذر ۳۲ متری در تنگک در هفته دولت پیش رو شروع می‌شود و در حال حاضر پیمانکار پروژه مشخص شده است.

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید