کد خبر : ۷۴,۱۳۷
۱۰ شهریور ۱۴۰۳ ۱۲:۴۰
غبار محلی و وزش باد از پدیده‌های غالب در استان بوشهر است
کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر با بیان اینکه تا پایان هفته رطوبت و شرجی هوا در سطح استان افزایش می یابد، گفت: طی این مدت غبار محلی، گاهی وزش باد از پدیده‌های غالب دراستان است.
طلیعه محمدی در گفت و گو با خبرنگار خارگ نیوز اظهار داشت: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد از امشب تا پایان هفته با وزش بادهای ملایم غالباً جنوبی، رطوبت و شرجی هوا در سطح استان افزایش خواهد یافت، بنابراین در این مدت غبار محلی، گاهی وزش باد و در برخی از نقاط مه صبحگاهی از پدیده‌های غالب در سطح استان پیش‌بینی می‌شود.
 
کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: همچنین امروز، در ساعاتی از ظهر تا اوایل شب، در برخی نقاط به ویژه نواحی مرتفع نیمه جنوبی استان، احتمال وقوع ناپایداری‌های موقت جوی به صورت رشد ابرهای همرفتی، وزش تندباد لحظه‌ای، رعدوبرق و رگبار پراکنده باران دور از انتظار نمی‌باشد.
 
وی گفت: آسمان استان بوشهر در ساعت‌های آینده صاف تا کمی ابری همراه با غبار محلی، گاهی وزش باد، در برخی ارتفاعات رشد ابری و احتمال ناپایداری موقت جوی و فردا در برخی نقاط مه صبحگاهی خواهد بود.
 
محمدی تصریح کرد: جهت وزش باد متغیر از عصر امروز به تدریج جنوب غربی تا جنوب شرقی با سرعت ۸ تا ۳۲ گاهی تا ۳۸ کیلومتر در ساعت پیش بینی می‌شود.
 
کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر بیان کرد: ارتفاع موج دریا ۶۰ تا ۱۲۰ سانتیمتر و از عصر ۳۰ تا ۹۰ گاهی ۱۲۰ سانتیمتر خواهد بود.
 

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید