کد خبر : ۷۵,۱۰۵
۳ آبان ۱۴۰۳ ۱۰:۱۶
با تغییر جریان خط لوله کانادایی، پالایشگاه‌های منطقه گلف کاست آمریکا به‌طور فزاینده‌ به نفت خام سنگین آمریکای لاتین روی ‌آورده اند.
شرکت نفتی دولتی پمکس مکزیک، اخیرا نفت کلمبیا را برای پالایشگاه خود در تگزاس خریداری کرده است و پالایشگاه آمریکایی والرو انرژی که گریدهای نفتی کلمبیایی را که معمولا به هند و چین صادر می‌شوند، دریافت کرده است.
 
تولیدکنندگان سوخت‌ در آمریکای شمالی با عرضه کمتر روبرو شده‌اند، زیرا خط لوله توسعه‌یافته «ترانس مونتین»، نفت خام کانادا را بیشتر به سواحل اقیانوس آرام می‌فرستد. به گفته فعالان بازار که مایل نبودند نامشان فاش شود، همزمان، پمکس نفت بیشتری از مکزیک را برای راه اندازی پالایشگاه جدید «دوس بوکاس» نگه می‌دارد.
 
بر اساس داده‌های بازار آرگوس، در هفته‌های اخیر، برخی از گریدهای نفت آمریکای لاتین که معمولا به کالیفرنیا ارسال می‌شوند، به منطقه گلف کاست راه پیدا کرده‌اند.
 
خط لوله «ترانس مونتین» به افزایش قیمت نفت خام کانادا کمک کرده و نفت آمریکای لاتین با کیفیت مشابه را دوباره جذاب کرده است؛ برای مثال، گرید نفتی سنگین «کلد لیک» کانادا که اغلب توسط تولیدکنندگان سوخت‌ در گلف کاست استفاده می‌شود، سه شنبه هفته جاری، چهار دلار و ۸۰ سنت در هر بشکه پایین‌تر از قیمت پایه وست تگزاس اینترمدیت در بازار گلف کاست آمریکا معامله شد که این اختلاف قیمت در مقایسه با ۷ دلار و ۴۰ سنت در سال گذشته، کمتر بود.
 
طبق داده‌های اداره اطلاعات انرژی آمریکا، از زمان راه‌اندازی خط لوله توسعه یافته «ترانس مونتین»، در فاصله مه تا ژوئیه، پالایشگاه‌های گلف کاست روزانه حدود ۴۸۵ هزار بشکه نفت خام کانادا وارد کردند که پایین‌ترین میزان واردات در این مدت از سال ۲۰۱۸ بود.
 
بر اساس گزارش بلومبرگ، پمکس از آوریل تاکنون، سه محموله نفت کلمبیا را برای پالایشگاه «دیر پارک» خود در تگزاس خریداری کرده است. شرکت والرو، گریدهای نفتی مارس و آپیای کلمبیا را خریداری کرده است که معمولا به آسیا صادر می‌شوند.
 
انتهای پیام

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید