کد خبر : ۷۵,۱۲۱
۴ آبان ۱۴۰۳ ۱۰:۰۶
صدور ۵۳ پروانه استاندارد برای واحدهای تولیدی بوشهر
مدیرکل استاندارد استان بوشهر گفت: ۵۳ فقره پروانه کاربرد علامت استاندارد اجباری برای واحدهای تولیدی استان بوشهر در یک سال گذشته صادر شده است و تا پایان امسال ۳۰ پروانه کاربرد علامت استاندارد اجباری صادر می‌شود.
محسن مشتاقی در گفت‌وگو با خبرنگار خارگ نیوز در بوشهر یکی از برنامه‌های مهم استاندارد در خصوص اندازه‌شناسی اوزان سبک و سنگین دانست و اظهار داشت: همه ترازو و باسکول‌‌های موجود در فروشگاه‌ها و مجموعه‌های باربری و حمل و نقل مورد ارزیابی کارشناسان اداره کل استاندارد قرار می‌گیرند.
 
وی از دریافت گواهینامه ایزو توسط یکی از آزمایشگاه‌های همکار استاندارد استان بوشهر خبر داد و تصریح کرد: با صدور این گواهینامه، استان بوشهر دریافت خدمات آزمایشگاه استاندارد برای صادرات و واردات کالاهای تجاری به دیگر استان‌ها بی‌نیاز شده است.
 
مدیرکل استاندارد استان بوشهر یکی از فعالیت‌های مهم این مجموعه را صدور اظهارنامه صادراتی برای بازرگانان نام برد و گفت: استان بوشهر در صادرات کالاهای تجاری و تولیدی در کشور رتبه نخست دارد و استاندارد استان بوشهر امسال با افزایشی که در زمینه استاندارد خدمات و کالا‌های وارداتی و صادراتی ایجاد کرده رتبه دوم کشوری را کسب کرده است.
 
مشتاقی اضافه کرد: در ارزیابی اظهارنامه کالای صادراتی درحالی که میانگین کشور 25 درصد بود، استان بوشهر رشد 48 درصدی داشته که نشان از جایگاه برتر استان دارد.
 
وی با بیان اینکه 46 شرکت بازرسی و آزمایشگاه در استان بوشهر فعال است تصریح کرد: این مجموعه به استان و دیگر نقاط کشور خدمات ارائه می‌کنند و حتی برخی از آنها در کشور تنها شرکت فعال استاندارد در ارائه خدمات هستند.
 
مدیرکل استاندارد استان بوشهر با تأکید بر تدوین و عملیاتی‌شدن استاندارد‌های اجباری سه محصول خرما، میگو و گوجه گفت:  53 فقره پروانه کاربرد علامت استاندارد اجباری برای واحدهای تولیدی استان بوشهر در یک سال گذشته صادر شده که 20 پروانه آن در نیمه نخست امسال بوده است.
 
مشتاقی با بیان اینکه در سال گذشته 33 پروانه کاربرد علامت استاندارد اجباری در استان بوشهر برای واحدهای مختلف تولیدی و خدماتی صادر شد افزود: بر اساس تدوین برنامه، تا پایان امسال 30 پروانه کاربرد علامت استاندارد اجباری در استان بوشهر صادر می‌شود که تاکنون 66 درصد آن محقق شده است.
 

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید