کد خبر : ۷,۸۷۱
۳۰ تیر ۱۳۹۹ ۱۴:۳۰
مکان برگزاری کنکور در گناوه افزایش یابد
خارگ نیوز: معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار گناوه گفت: به منظور حفظ سلامتی و رفاه حال بهتر شرکت کنندگان در کنکور سراسری این شهرستان در برابر کرونا که تنها در یک نقطه پیش بینی شده‌است، می‌طلبد یک حوزه دیگر مدنظر و افزوده شود.
به گزارش خارگ نیوز، دانیال اسفندیاری روز دوشنبه در نشست هماهنگی و برنامه‌ریزی برگزاری کنکور سراسری در شهرستان گناوه افزود: امسال تنها دانشگاه پیام نور این شهرستان به عنوان حوزه متمرکز برای برگزاری کنکور سراسری در این شهرستان تعیین شده که باتوجه به وضعیت قرمز کرونا، رئیس آن دانشگاه پیگیر اضافه شدن یک حوزه دیگر باشد و این خواسته را به مسئولان کشوری ارایه دهد.
 
وی اظهارداشت: ما  مسئولان در قبال دانش‌آموزانی که ۱۲ سال زحمت کشیده و باید نتیجه آن را ببیند از لحاظ اخلاقی و رفتاری مسئول هستیم و باید تلاش کنیم به بهترین نحو و با آرامش و امنیت کامل و رعایت دقیق پروتکل‌های بهداشتی ، کنکور برگزار شود.
 
وی گفت: متولیان برگزاری و دانش‌آموزان در هنگام ورود و خروج محل آزمون فاصله‌گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک را در اولویت اصلی خود قرار دهند و خانواده‌ها در بیرون از دانشگاه تجمع نکنند.
 
معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی فرمانداری گناوه افزود: باتوجه به اینکه آموزش وپرورش در برگزاری امتحانات نهایی، توصیه‌های لازم بهداشتی را به دانش‌آموزان گوشزد کرده‌اند، با آگاهی کامل پروتکل‌های بهداشتی  را در کنکور رعایت خواهند کرد.
 
وی بیان کرد: تا زمان باقیمانده به برگزاری آزمون، نکات لازم بهداشتی از طریق فضاهای مجازی و رسانه‌ها در اختیار دانش‌آموزان و خانواده‌ها قرار گیرد.
 
اسفندیاری گفت: همه دستگاه‌های مرتبط برای برگزاری هرچه بهتر آزمون با تعامل و همکاری همت و تلاش مضاعف کنند تا شرکت کنندگان بدون دغدغه‌ای در این آزمون سربلند بیرون بیایند.
 
رئیس دانشگاه پیام نور گناوه گفت: این دانشگاه به عنوان تنها حوزه برگزاری کنکور  شهرستان در چندین سال امسال نیز میزبان است اما از برگزاری آزمون در یک حوزه دیگر استقبال می‌کند که باید مسئولان کشوری موافقت کنند.
 
مجید قربانی افزود: کنکور امسال در روزهای ۳۰ و ۳۱ مرداد در سراسر کشور برگزار می‌شود که از این شهرستان یکهزار و ۷۲۰ نفر در رشته‌های علوم ریاضی وفنی، انسانی، هنر، علوم تجربی و زبان های خارجی شرکت می‌کنند.
 
وی اظهارداشت: از این مجموع ۲۱۴ نفر در رشته علوم ریاضی و فنی، ۳۹۳ نفر در علوم انسانی، ۱۷۰ نفر در رشته هنر، ۷۳۴ در علوم تجربی و ۲۰۹ نفر در زبان های خارجه با هم رقابت خواهند کرد.
 
رئیس دانشگاه پیام نور گناوه  گفت: ۶۶ درصد شرکت کنندگان زن با مجموع یکهزار و ۱۳۶ نفر و ۳۴ درصد آن  به ظرفیت ۵۸۴ نفر مرد اختصاص دارد.
 
وی بیان کرد: باتوجه به شیوع ویروس کرونا تمهیدات و برنامه ریزی لازم برای اجرای دقیق پروتکل‌های بهداشتی اندیشیده شده و به همکاری دیگر دستگاه‌ها نیز نیاز است.

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید