کد خبر : ۸,۳۷۳
۱۰ مرداد ۱۳۹۹ ۱۲:۱۸
دانش آموزان بوشهری ۱۶ رتبه تیمی و انفرادی کشوری ورزشی کسب کردند
خارگ نیوز: معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: دانش آموزان این استان در سال تحصیلی گذشته ۱۶ رتبه کشوری در ۶ رشته تیمی و ۱۰ رشته انفرادی در مسابقه‌های ورزشی کسب کردند.
به گزارش خارگ نیوز، اسد حصیری روز جمعه در آئین تجلیل از دانش آموزان مدال‌آور، مربیان، سرپرستان و مدیران موفق در سی و ششمین دوره مسابقات ورزشی پسران و سی امین دوره مسابقات ورزشی دختران مرحله قهرمانی دانش آموزان استان بوشهر افزود: پارسال چهار هزار و ۵۰۰ دانش آموز مدارس عادی و استعدادهای درخشان (سمپاد) در ۵۰ رشته ورزشی باهم به رقابت پرداختند.
 
وی ادامه داد: این آئین در سال‌های گذشته با شرکت دانش آموزان مدال‌آور، مربیان، سرپرستان، مدیران موفق مسابقات ورزش و سفیران و مراقبین نمونه سلامت به شیوه حضوری برگزار می‌شد، که امسال به دلیل شرایط کرونایی این برنامه با تاخیر چند ماهه و به شیوه ویدئو کنفرانس و با حضور تعداد اندکی از مربیان و عوامل اجرایی برگزار شد.
 
حصیری گفت: در مسابقات ورزشی مرحله کشوری در تابستان سال گذشته، استان بوشهر در ۲ رشته تیم والیبال پسران در دوره تحصیلی متوسطه دوم (دبیرستان سعادت بوشهر) و تنیس روی میز پسران در دوره تحصیلی متوسطه اول( دبیرستان شهید مصطفی خمینی بوشهر) موفق به دریافت جام اخلاق مسابقه‌های کشوری شده است که نشانه‌ای از پرورش روحیه پهلوانی در بین دانش آموزان ورزشکار هم استانی است.
 
معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر با بیان اینکه مسابقات دانش آموزی در مرحله کشوری با شعار" دانش آموز ورزشکار، دوستدار محیط زیست" برگزار می شود، افزود: رویکرد وزارت آموزش و پرورش و فدراسیون ورزش‌های دانش آموزی آشنایی دانش آموزی با فرهنگ حفاظت و حراست از محیط زیست در مسابقات ورزشی است که ۲ تیم استان در رشته های تنیس روی میز پسران در دوره تحصیلی متوسطه دوم ( دبیرستان طالقانی دشتستان) و هندبال دختران در دوره تحصیلی متوسطه اول( دبیرستان غیردولتی فرزانگان شبانکاره) با اجرای فعالیت موثر محط زیستی در دوره برگزاری مسابقات کشوری، موفق به دریافت تندیس برتر محیط زیستی شده اند.
 
وی با اشاره به فعالیت ۳۹۰ دبیر و آموزگار تربیت بدنی در استان بوشهر افزود: موفقیت ورزش دانش آموزی استان نتیجه تلاش و کوشش این تعداد دبیر و آموزگار است که معادل پنج درصد جامعه فرهنگیان استان هستند.
 
حصیری با بیان اینکه مسابقات ورزشی در سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ به شیوه "مدرسه میزبان" برگزار شده است، افزود: تا بهمن ماه سال گذشته بیش از ۵۰ درصد از مسابقات ورزشی در مرحله استانی برگزار شده بود که به دلیل شیوع کرونا بقیه مسابقه‌ها لغو شد.
 
معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: در زمان حاضر  ۱۷۰ نفر به عنوان مراقب سلامت در مدرسه‌های استان بوشهر مشغول به خدمت هستند که ۳۰ نفر از این تعداد، دارای تحصیلات تخصصی در رشته‌های پزشکی و پیراپزشکی هستند.
 
حصیری یادآور شد: در میانگین کشوری به ازای هر ۷۵۰ دانش آموز یک مراقب سلامت وجود دارد اما در استان بوشهر به ازای هر ۲هزار و ۵۰۰ دانش آموز یک مراقب سلامت وجود دارد که ضروری است برای حل این مشکل تلاش بیشتری شود.
 
وی با بیان اینکه ۳۱ هزار و ۳۰۰ دانش آموز به عنوان سفیر سلامت در مدرسه‌های استان بوشهر فعالیت دارند، گفت: در چهارمین جشنواره سفیران سلامت ۵۵ دانش آموز از شهرستان‌ها و مناطق دشتستان، بوشهر، دشتی، تنگستان، دیر، بندرریگ و کاکی موفق به کسب عنوان برگزیده کشوری شدند.
 
این مقام مسئول اضافه کرد: فعالیت ۱۸ هزار و ۷۰۰ دانش آموز در کمپین سفیران سلامت در فضای مجازی باعث شده استان بوشهر بین ۱۰ استان برتر کشور قرار گیرد.
 
حصیری اضافه کرد: کسب مقام دوم نقاشی از سوی دانش آموز شبانکاره‌ای، رتبه سوم کشوری و رتبه برتر جام بشردوستی از سوی تیم دادرس شهرستان جم نتیجه تلاش این گروه از دانش آموزان بوده است.

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید