کد خبر : ۹,۱۸۰
۲۶ مرداد ۱۳۹۹ ۱۴:۴۶
۷۰درصد بوشهری‌ها در فضای عمومی از ماسک استفاده می‌کنند
خارگ نیوز: مدیرکل بازرسی عملکرد و امور حقوقی استانداری بوشهر گفت: استفاده شهروندان از ماسک در خیابان‌ها و بازارهای این استان ۶۰ درصد و در تفرجگاه‌‏ها، ساحل و شناگاه‎ها ۷۰ درصد است.
به گزارش خارگ نیوز، عباس قلی پور شنبه شب در نشست با مدیران بانک‏‎های استان بوشهر افزود: میزان استفاده کارکنان ادارات و بازاریان و اصناف از ماسک نیز به ترتیب۹۷ درصد و ۸۱ درصد گزارش شده است.
 
وی بیان کرد: در کارگاه‎های تولیدی و ادارات استان نیز میزان رعایت پروتکل‏های بهداشتی به ترتیب ۷۸ و ۹۰ درصد برآورد شده است.
 
قلی پور ادامه داد: درصد رعایت کل پروتکل‌های بهداشتی در بانک‏ها، ورزشگاه‏ها، بیمارستان‏ها، مراکز بهداشتی استان بوشهر نیز به ترتیب ۷۲، ۸۵، ۹۴ و ۹۸ درصد گزارش شده است.
 
وی افزود: این آمار نشان می‎دهد بانک‎ها در موضوع رعایت پروتکل‎ها جا برای کار بیشتری دارند و باید این موضوع را نسبت به مدیریت منابع و مصارف در اولویت قرار دهند.
 
قلی پور ادامه داد: در استان بوشهر سرجمع ۳۶۲ بانک مورد بازدید قرار گرفته است که از این شمار بانک استفاده از ماسک و دستکش برای شاغلان ۹۳درصد و برای ارباب رجوع  ۸۱ درصد است.
 
وی گفت: وجود مواد ضدعفونی کننده جهت شاغلان بانک ها نیز ۹۵ درصد گزارش شده که این آمار قابل تقدیر است.
 
وی گفت: ۶۰ درصد از افرادی که وارد بانک‏ها می‏ شوند نیز از وسایل مشترک استفاده می ‏کنند که این خود سم است و هشداری برای افزایش شمار مبتلایان کرونا است.
 
قلی پور افزود: رعایت فاصله گذاری اجتماعی برای شاغلان بانک‏های استان بوشهر ۹۵ درصد و برای مراجعان ۷۱ درصد است که این موضوع در برخی از بانک‎ها به دلیل کوچک بودن محیط است که باید تدابیر لازم برای آنها پیش بینی شود.
 
وی افزود: درصد تهویه هوا در بانک‏ها نیز ۶۰ درصد و ۲۵ درصد پایین تر از شاخص تهویه هوا در محیط دستگاه‎های اجرایی است .
 
قلی پور اظهار کرد: بانک‎ها باید موضوع تهویه را به طور جدی دنبال کنند چراکه در بحث پیشگیری از ابتلا به کرونا بسیار کمک کننده است.
 
وی یادآور شد: در شاخص گندزدایی محیط در بانک‎‌ها نیز ۸۸ درصد است که انتظار می ‏رود هر روز بعد از ساعت اداری گندزدایی بانک‎ها به طور کامل انجام شود.
 
قلی پور اظهارداشت: در مجموع سه بانک پست بانک، کشاورزی و سپه بیشترین درصد رعایت پروتکل‏های بهداشتی داشتند که از اهتمام ویژه آنها در موضوع رعایت پروتکل‏ها بهداشتی قدردانی می ‏شود.
 
 دبیر شورای هماهنگی بانک‎های استان بوشهر گفت: هدف بانک مرکزی این است که جایگاه خبرگان بانکی در استان‏‎ها مورد توجه بیشتری قرار گیرد و جایگاه قانونی‎‏تری به آن دهد تا از این طریق بتواند در بحث پرداخت تسهیلات تسهیل گری داشته باشد.
 
داریوش زراعت‏گر اظهارداشت: همه بانک‏ها و موسسه‎های اعتباری که از بانک مرکزی مجوز گرفتند موظف به همکاری با هیات خبرگان بانکی و اقتصادی استان هستند.
 
وی ادامه داد: : مشکلی در بحث مدیریتی در بحث بانک‏ها نداریم مشکل تنها به داخل شعب و کارشناسان است تا جایی که امکان پذیر است پرونده ‏های تسهیلات در بانک مبدا حل و از ارسال آن به هیات خبرگان بانکی اجتناب شود چرا که در صورت ارسال پرونده به هیات بانک باید به ازا هر جلسه برای هر نفر پنج میلیون ریال واریز کند.
 
وی ادامه داد: این هزینه جدا از وقت و انرژی تلف شده برای حل پرونده‏های تسهیلاتی ارجاع شده به هیات خبرنگان بانکی است از این رو باید مدیریت بانک‏‎های استان تمام تلاش خود را حل مشکل پرونده‎ها پیش از ارجاع به هیات خبرگان بکار گیرند .
 
زراعت‏گر تاکید کرد: در صورتی که بانکی نیز از رای هیات خبرگان بانکی تبعیت نکند و نسبت به اجرا مصوبه هیات اقدام نکند دبیرخانه هیات موظف است که مراتب را به بانک مرکزی اعلام و سپس از طریق هیات انتظامی بانک‏‎ها با بانک متخلف برخورد شود.
 
وی گفت: براساس دستورالعمل باید خود مدیران بانک در جلسه حضور داشته باشند و یا در صورتی که خود مدیر نیز امکان حضور در نشست هیات را ندارد این موضوع را به هیات خبرگان بانکی اطلاع رسانی کند.
 
زراعت‏گر ادامه داد: چون هیات خبرگان بانکی استان بوشهر بتازگی تشکیل شده پرونده ‏های زیادی به هیات ارجاع شده که امید است با تعاملی که در پیش گرفته شده روند ارجاع پرونده‎ها به هیات خبرگان بانکی استان کاهش یابد.
 

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید