خارگ نیوز: مدیرکل بازرسی عملکرد و امور حقوقی استانداری بوشهر گفت: استفاده شهروندان از ماسک در خیابانها و بازارهای این استان ۶۰ درصد و در تفرجگاهها، ساحل و شناگاهها ۷۰ درصد است.
به گزارش خارگ نیوز، عباس قلی پور شنبه شب در نشست با مدیران بانکهای استان بوشهر افزود: میزان استفاده کارکنان ادارات و بازاریان و اصناف از ماسک نیز به ترتیب۹۷ درصد و ۸۱ درصد گزارش شده است.
وی بیان کرد: در کارگاههای تولیدی و ادارات استان نیز میزان رعایت پروتکلهای بهداشتی به ترتیب ۷۸ و ۹۰ درصد برآورد شده است.
قلی پور ادامه داد: درصد رعایت کل پروتکلهای بهداشتی در بانکها، ورزشگاهها، بیمارستانها، مراکز بهداشتی استان بوشهر نیز به ترتیب ۷۲، ۸۵، ۹۴ و ۹۸ درصد گزارش شده است.
وی افزود: این آمار نشان میدهد بانکها در موضوع رعایت پروتکلها جا برای کار بیشتری دارند و باید این موضوع را نسبت به مدیریت منابع و مصارف در اولویت قرار دهند.
قلی پور ادامه داد: در استان بوشهر سرجمع ۳۶۲ بانک مورد بازدید قرار گرفته است که از این شمار بانک استفاده از ماسک و دستکش برای شاغلان ۹۳درصد و برای ارباب رجوع ۸۱ درصد است.
وی گفت: وجود مواد ضدعفونی کننده جهت شاغلان بانک ها نیز ۹۵ درصد گزارش شده که این آمار قابل تقدیر است.
وی گفت: ۶۰ درصد از افرادی که وارد بانکها می شوند نیز از وسایل مشترک استفاده می کنند که این خود سم است و هشداری برای افزایش شمار مبتلایان کرونا است.
قلی پور افزود: رعایت فاصله گذاری اجتماعی برای شاغلان بانکهای استان بوشهر ۹۵ درصد و برای مراجعان ۷۱ درصد است که این موضوع در برخی از بانکها به دلیل کوچک بودن محیط است که باید تدابیر لازم برای آنها پیش بینی شود.
وی افزود: درصد تهویه هوا در بانکها نیز ۶۰ درصد و ۲۵ درصد پایین تر از شاخص تهویه هوا در محیط دستگاههای اجرایی است .
قلی پور اظهار کرد: بانکها باید موضوع تهویه را به طور جدی دنبال کنند چراکه در بحث پیشگیری از ابتلا به کرونا بسیار کمک کننده است.
وی یادآور شد: در شاخص گندزدایی محیط در بانکها نیز ۸۸ درصد است که انتظار می رود هر روز بعد از ساعت اداری گندزدایی بانکها به طور کامل انجام شود.
قلی پور اظهارداشت: در مجموع سه بانک پست بانک، کشاورزی و سپه بیشترین درصد رعایت پروتکلهای بهداشتی داشتند که از اهتمام ویژه آنها در موضوع رعایت پروتکلها بهداشتی قدردانی می شود.
دبیر شورای هماهنگی بانکهای استان بوشهر گفت: هدف بانک مرکزی این است که جایگاه خبرگان بانکی در استانها مورد توجه بیشتری قرار گیرد و جایگاه قانونیتری به آن دهد تا از این طریق بتواند در بحث پرداخت تسهیلات تسهیل گری داشته باشد.
داریوش زراعتگر اظهارداشت: همه بانکها و موسسههای اعتباری که از بانک مرکزی مجوز گرفتند موظف به همکاری با هیات خبرگان بانکی و اقتصادی استان هستند.
وی ادامه داد: : مشکلی در بحث مدیریتی در بحث بانکها نداریم مشکل تنها به داخل شعب و کارشناسان است تا جایی که امکان پذیر است پرونده های تسهیلات در بانک مبدا حل و از ارسال آن به هیات خبرگان بانکی اجتناب شود چرا که در صورت ارسال پرونده به هیات بانک باید به ازا هر جلسه برای هر نفر پنج میلیون ریال واریز کند.
وی ادامه داد: این هزینه جدا از وقت و انرژی تلف شده برای حل پروندههای تسهیلاتی ارجاع شده به هیات خبرنگان بانکی است از این رو باید مدیریت بانکهای استان تمام تلاش خود را حل مشکل پروندهها پیش از ارجاع به هیات خبرگان بکار گیرند .
زراعتگر تاکید کرد: در صورتی که بانکی نیز از رای هیات خبرگان بانکی تبعیت نکند و نسبت به اجرا مصوبه هیات اقدام نکند دبیرخانه هیات موظف است که مراتب را به بانک مرکزی اعلام و سپس از طریق هیات انتظامی بانکها با بانک متخلف برخورد شود.
وی گفت: براساس دستورالعمل باید خود مدیران بانک در جلسه حضور داشته باشند و یا در صورتی که خود مدیر نیز امکان حضور در نشست هیات را ندارد این موضوع را به هیات خبرگان بانکی اطلاع رسانی کند.
زراعتگر ادامه داد: چون هیات خبرگان بانکی استان بوشهر بتازگی تشکیل شده پرونده های زیادی به هیات ارجاع شده که امید است با تعاملی که در پیش گرفته شده روند ارجاع پروندهها به هیات خبرگان بانکی استان کاهش یابد.