کد خبر : ۹,۴۶۵
۳۱ مرداد ۱۳۹۹ ۱۳:۱۲
۷۰۵۰ واحد مسکونی در شهرهای جدید نایبند و عالیشهر احداث می ‏شود
خارگ نیوز: مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید عالی شهر بوشهر گفت: در قالب اجرا طرح اقدام ملی مسکن چهار هزار و ۸۰۰ واحد مسکونی در شهر جدید نایبند شهرستان عسلویه و ۲ هزار و ۲۵۰ واحد مسکونی در شهر جدید عالی شهر استان بوشهر احداث می‌شود.
به گزارش خارگ نیوز،  علی مقاتلی پنج‏‎شنبه  با بیان این مطلب افزود: از مجموع ۲ هزار و ۲۵۰ واحد مسکونی شهر جدید عالی شهر یکهزار و ۵۰۰ واحد آن مختص مسکن اولی‌ها است که عملیات ساخت ۴۰۰ واحد آن آغاز شده است.
 
وی بیان کرد: این واحدها در بلوک‌‏های هشت تا ۱۶ واحدی و به صورت یک، دو و سه اتاقه پیش بینی شده تا بتواند نیاز خانواده‏‌های با جمعیت مختلف را تامین کند.
 
مقاتلی ادامه داد: متقاضیان برای خرید این واحدها باید چهار شرط پنج سال سابقه سکونت در شهرهای بوشهر و عالی شهر،نداشتن سابقه مالکیت مسکن در ۱۴ سال گذشته( از سال ۸۵ به بعد) نگرفتن تسهیلات مسکن و زمین را دارا باشند.
 
وی گفت: ۱۵ درصد هزینه احداث واحدها در ابتدا از متقاضی دریافت و مابقی نیز پس از تنفس یکساله طی مدت ۱۰ سال از متقاضیان دریافت خواهد شد.
 
مقاتلی اظهار کرد: براساس برنامه دولت در قالب این طرح در مجموع ۴۰۰ هزار واحد مسکونی در کشور ایجاد می‏‌شود که ۲۰۰ هزار آن سهم شهرهای جدید است که عملیات اجرایی آنها بزودی و به طور همزمان آغاز می‌‏شود.
 
مقاتلی در ارتباط با چهار هزار و ۸۰۰ واحد مسکونی شهرجدید نایبند نیز گفت: اولویت واگذاری این واحدها با ساکنان شهرستان عسلویه و بویژه مناطق پیرامونی شهر جدید نایبند است.
 
 
 
وی ادامه داد: با افزایش ۲ برابری جمعیت در شهرجدید عالیشهر بوشهر طرح‌های توسعه‌ زیرساختی و تولید مسکن توسعه يافت.
 
مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید عالیشهر تصریح کرد: جمعیت این شهرجدید حدود ۲۵ هزار نفر است که در راستای توسعه زیرساخت‌های آموزشی طرح‌های فضای آموزشی اجرایی شده و اکنون ۶ طرح عملیات اجرایی آن آغاز و سه طرح آن تکمیل شده است.
 
مقاتلی یادآور شد: سه طرح آموزشی در دست احداث ۲ مدرسه ۱۲ کلاسه ابتدایی و در فازهای ۲ و ۴ و یک دبیرستان ۱۲ کلاسه در فاز ۲ است که مدرسه آن در دهه فجر به بهره‎برداری می ‏رسد.
 
وی بیان کرد: مجتمع فرهنگی هنری و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ،یک مدرسه ۱۲ کلاسه و مجموعه ورزشی چند منظوره چمن مصنوعی هفته دولت افتتاح می شوند .
 
مقاتلی گفت: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان عالی شهر نخستین کانون پرورش فکری شهرهای جدید کشور است که با استقبال بسیار خوب خانواده‏ها در مقایسه با سایر شهرستان‎های استان بوشهر ایجاد شده است.
 
وی یادآور شد: مجموعه بهداشتی درمانی عالیشهر به مساحت ۳ هزار و ۸۰۰ مترمربع زیربنا در حال ساخت است که با بهره برداری از آن تمامی خدمات بهداشتی و درمانی در شهرجدید عالی شهر ارائه خواهد شد.
 
مقاتلی اظهارداشت: در بخش زیرساختی در مجموع یکهزار میلیارد ریال پروژه در شهر جدید عالی شهر در دست اجرا است که بخش قابل توجهی از آن شامل تامین زمین و مناسب سازی آن برای احداث واحدهای مسکونی طرح ملی اقدام مسکن است.
 
وی یادآور شد: در خصوص حمل و نقل برون شهری و جمع آوری  و تصفیه فاضلاب نیز به عنوان یکی از ضرورت‎های مهم شهر جدید عالیشهر مطالعات آن در دست اقدام است.

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید