کد خبر : ۱۰,۱۸۶
۱۳ شهریور ۱۳۹۹ ۲۰:۴۵
۱۳۶۵ تعاونی در استان بوشهر راه‌اندازی شد
خارگ نیوز: مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر گفت: در هفت سال اخیر یکهزار و ۳۶۵ تعاونی با ۱۴ هزار و ۶۵۱عضو در این استان راه‌اندازی شده‌است.
به گزارش خارگ نیوز، حمید رضا پناه روز پنجشنبه به مناسبت گرامیداشت هفته تعاون در پانزدهمین آئین معرفی تعاونی‌های برتر استان بوشهر افزود: این تعاونی‌ها با هفت میلیارد و ۵۲۶ میلیون تومان اعتبار در بخش‌های مختلف این استان فعال هستند.
 
وی ادامه داد: راه‌اندازی پنج تعاونی دانش بنیان با ۳۶ نفر عضو، نخستین شرکت سهامی عام استان بوشهر با ۲۰۰ عضو، ۱۳۹ تعاونی بانوان با یکهزار و ۳۷۵ عضو، ۱۹ تعاونی دهیاری و اتحادیه تخصصی بخشی از شرکت‌های تشکیل شده در استان بوشهر است.
 
پناه اضافه کرد: از مجموع سه هزار و ۱۷۸ تعاونی فعال در این استان یکهزار و ۱۰۰ شرکت معادل ۳۴ درصد در عرصه خدمات، ۹۰۰ تعاونی معادل ۲۸ درصد در حوزه کشاورزی ، ۷۴ شرکت در بخش صنعت و مابقی در بخش‌های دیگر فعالیت می‌کنند.
 
وی تاکید کرد: تعاونی‌ها بهترین ساختار برای اجرای عدالت اجتماعی، اقتصادی و کاهش فاصله طبقاتی محسوب می‌شوند.
 
پناه اضافه کرد: تعاونی‌ها در ایجاد فرصت‌های جدید اشتغال موثر و تنها راهکار مناسب برای گردش عدالت اجتماعی است.
 
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر گفت: شهرستان بوشهر با ۶۲۱ تعاونی در شهرستان بوشهر قرار دارد.
 
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری بوشهر گفت: باید اقتصاد استان به سمت تعاونی‌ها سوق یابد چون تعاونی‌ها واحدهای کوچک ویژه اقتصادی هستند که در تولید ملی، کارآفرینی و اشتغال مشارکت می‌کنند.
 
وی با تاکید بر حمایت ویژه از تعاونی‌ها بیان کرد: باید تعاونی‌ها و نقش آن به مردم معرفی شود تا شاهد رونق بیش از پیش آنها باشیم.
 
در این آئین از ۱۰ تعاونی کارآفرین موفق استان تجلیل شد.
 

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید