خارگ نیوز: پروژه راه آهن در استانهای ساحلی یکی از راهکارهای مهم در رونق اقتصادی و تجاری معرفی شده که اکنون این پروژه به طول ۴۳۷ کیلومتر در استان بوشهر طراحی شده که اتصال بنادربه خط ریلی یکی از مطالبات مهم استان بوشهر است.
به گزارش خارگ نیوز، یکی از راههای توسعه و پیشرفت هر منطقه و استان توسعه راهها و محورهای مواصلاتی است.
استان بوشهر از ظرفیت بالایی در عرصه تجارت، اقتصاد، سرمایهگذاری در حوزههای اقتصادی، صنعتی، شیلاتی، گازی، نفت، پتروشیمی و محصولات کشاورزی برخوردار است که توسعه راههای مواصلاتی در این زمینه نقش تاثیرگذاری در رونق مناطق دارد.
بنادر تجاری و صیادی از قابلیتهای مهم اقتصادی و اشتغالزایی استان بوشهر است که توسعه راههای مواصلاتی در این بنادر میتواند در رونق تجارت اثرگذار باشد.
لزوم اتصال استان بوشهر به خطوط ریلی
خطوط راه آهن پیش نیاز توسعه اقتصادی، اجتماعی، صنعتی و تجاری هر منطقه به ویژه استانهای ساحلی محسوب میشود که با توجه به تخلیه و بارگیری کالا و فعالیت صادرات و واردات از طریق این بنادر خط ریلی نقش بهویژه در رونق آن دارد.
مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر با تاکید بر تسریع اجرای خط ریلی بوشهر اظهار داشت: برای اتصال راه آهن شیراز به بوشهر طرح خط ریلی تدوین و عملیاتی شد که طول این پروژه 437 کیلومتر تعیین شده است.
فرزاد رستمی با بیان اینکه عملیات اجرایی پروژه راه آهن بوشهر - شیراز در سال 1397 آغاز شد گفت: برای تسریع اجرای این پروژه تلاشهای وافری از سوی استاندار و نمایندگان استان بوشهر در مجلس شورای اسلامی شده است.
وی با بیان اینکه خط ریلی بوشهر به شیراز در 13 قطعه طراحی شده است افزود: دو قطعه 10 و 11 این پروژه که سختترین قطعات است دارای 9 دستگاه تونل و 3 هزار متر پل در نقاط کوهستانی استان بوشهر است.
مدیرکل راه و شهرسازی با بیان اینکه 140 کیلومتر خط ریلی بوشهر به شیراز در استان بوشهر قرار دارد خاطرنشان کرد: برای تکمیل این خط ریلی به 5 هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است.
معاون استاندار بوشهر نیز با تاکید بر تامین مالی این پروژه برای تسریع در اجرای آن افزود: تلاش میشود با استفاده از ظرفیتهای قانونی دستگاههای اجرایی و مجمع نمایندگان مجلس اعتبارات پروژه راه آهن بوشهر – فارس تأمین شود.
مهرداد ستوده قطعه 10 این پروژه را سختترین قطعه آن دانست و بیان کرد: قطعه 10 پروژه راه آهن بوشهر - فارس دارای 25 کیلومتر و دارای 5.5 کیلومتر تونل و پل است.
وی اجرای پروژه راه آهن بوشهر- شیراز را خواسته همه مردم این استانها دانست و تصریح کرد: تکمیل این پروژه نقش مهم و تاثیرگذاری برای استانهای دیگر تا شمال کشور دارد.
معاون عمرانی استاندار بوشهر با تاکید بر تسریع در اجرای خط ریلی بوشهر افزود: با توجه به پیشرفت پروژه خط ریلی بوشهر، هرچند سوت قطار در این دولت شنیده نمیشود اما امید میرود با اراده همه دست اندرکاران این پروژه در آینده تکمیل و مورد بهرهبرداری قرار گیرد.