کد خبر : ۲۵,۷۲۴
۲۰ مرداد ۱۳۹۳ ۱۶:۲۳
معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان سوادآموزی گفت: امروزه در کشور ما، دولت به ازای هر دانش‌آموز، یک میلیون و 800 هزار تومان هزینه می‌کند.
علی باقرزاده یکشنبه شب در دیدار با بخشدار ویژه خارگ اظهار کرد: مشکلات خارگ را حتماً در نشست هفته آینده با مسئولین مربوطه مطرح خواهم کرد و البته نیاز است که همه به آموزش و پرورش به عنوان یک سرمایه نگاه کنند که ثروت آن قابل محاسبه نیست.
 
وی افزود: هیچ کشوری مسیر توسعه را بدون بالا بردن کیفیت آموزشی طی نکرده است و این در حالی است که در کشور ما، دولت به ازای هر دانش‌آموز، یک میلیون و 800 هزار تومان هزینه می‌کند و در هیچ یک از حوزه‌های دیگر، شاهد این نیستید که دولت چنین هزینه‌ای برای شهروندان انجام دهد و این نشان از اهمیت بالای مقوله آموزش است.
 
معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به پیشرفت تکنولوژی و تاثیر آن بر کودکان تصریح کرد: ابزارهای جدید مثل تبلت‌ها و فضای مجازی اینترنت، هم آثار خوب و هم آثار بد بر دانش‌آموزان خواهد داشت و به میزان پیشرفت این ابزار، میل در نوشتن نیز در دانش‌آموزان کم شده است و حتی کتاب از سبد خانوارها حذف شده و به جای آن، کودکان تقاضای خرید بازی‌ها و نرم‌افزارهای رایانه‌ای را دارند.
 
وی با بیان اینکه 20 هزار میلیارد تومان بودجه آموزش و پرورش کشور در سال جاری بوده است، اذعان کرد: 98 درصد از این بودجه صرف حقوق معلمان کل کشور می‌شود و تنها دو درصد برای کارهای دیگر باقی می‌ماند و بر همین اساس معلمان باید به روز باشند و خود را آپدیت کنند تا با حداکثر توان تدریس کنند.
 
رئیس سازمان سوادآموزی کشور بیان داشت: آموزش و پرورش یک سرمایه ملی است و باید یک همگرایی ملی را شاهد بود و اگر آموزش و پرورش ما قوی باشد، شاهد نسلی قوی در آینده و رشد کشور خواهیم بود و همچنین بالعکس و به قولی سطح یک کشور، از اندیشه معلمان آن کشور فراتر نخواهد رفت.
 
باقرزاده خاطرنشان کرد: اگر می‌بینید امروزه آمریکا در کشورهای افغانستان و عراق، امور آموزشی را به دست گرفته، به نفع آن کشورها این کار را نکرده است. بلکه هدفش وابستگی و القای حس عدم خودباوری در آنهاست تا همیشه در ذهن خود بگویند آنها از ما برترند و ما این کار را در کشور خود و با این امکانات نخواهیم توانست انجام داد. این همان کاری است که قبل از انقلاب اسلامی در کشور ما صورت می‌گرفت اما خوشبختانه ما نشان دادیم می‌توانیم و دانش بومی خود را توسعه دادیم و به مراحل بالای دانش نیز رسیدیم.

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید