کد خبر : ۲۸,۹۴۵
۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ ۲۳:۴۵
خارگ نیوز: رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز جزئیات شناسایی یک مورد بیمار مبتلا به کرونای هندی در آبادان را اعلام کرد.
به گزارش خارگ نیوز و به نقل از ایسنا؛ دکتر فرهاد ابول‌نژادیان در جمع خبرنگاران در خصوص جزئیات شناسایی یک مورد بیمار مبتلا به کرونای هندی در آبادان اظهار کرد: در چند روز گذشته یک مسافر تبعه هندی از مبداء امارات وارد فرودگاه شیراز شد و پس از آن عازم آبادان شده است.
 
 وی افزود: در همان بدو ورود به شیراز از این مسافر تست کرونا گرفته شده و پس از مثبت شدن تست وی، از طریق دانشگاه علوم پزشکی شیراز، مثبت بودن تست این فرد به خوزستان اعلام شد که بلافاصله این شخص در قرنطینه قرار گرفت و برای اطمینان بیشتر، یک نفر نیروی حراست نیز درب منزل وی مستقر شده است.
 
رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز بیان کرد: نمونه تست NGS این فرد برای اطمینان از تشخیص نوع جهش یافته این ویروس به آزمایشگاه مرجع تهران ارسال و پس از بررسی‌های لازم مشخص شد این بیمار به ویروس موتاسیون‌یافته کرونای هندی مبتلا است.
 
ابول‌نژادیان گفت: با توجه به مراقبت‌ها و قرنطینه این شخص و تمام اطرافیان وی به جز این مورد، تاکنون هیچ نمونه مشکوک دیگری از این نوع ویروس در استان خوزستان شناسایی نشده است.
 
وی افزود: از هم‌استانی‌های گرامی درخواست می‌شود تا همچنان شیوه‌نامه‌های بهداشتی را در بالاترین سطح رعایت کنند و عادی‌انگاری‌ها موجب نشود تا جان عزیزان‌مان با ابتلا به کرونا با خطر جدی مواجه شود.

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید